svettigt värre

 
Jajjemen, check på 10km, dagens fångst. Fick bli löpband, ville inte utmana ödet med att springa förkyld ute i regnet, kändes onödigt. Men BLÖT, japp, det blev jag ändå. Satan va svettigt! Det rann om hela mig och linnet gick från ljusblått till mörkblått, bara lite ljusblått kvar högst upp. Tror att min telefon som jag hade på armen blev ytterligare lite mer fuktskadad. Den har nu en stor fläck som inte fanns tidigare :(
 
Ställde farten på löpbandet i tröskelfart 6min/km, så att jag visste att jag skulle orka igenom utan att anstränga vaderna allt för mycket, och för att jag inte är bättre tränad än tröskelfart. Kändes bra i kroppen. Ökade till 11 (5.27min/km) i 2km, skönt att trycka på lite. Egentligen är det nog det tempot jag vill springa i, det känns kanske behagligt, men än så länge skulle jag inte kunna klara det under en så lång tid tyvärr, men det kanske kommer. Dock är jag bättre på att springa längre än vad jag är på att springa snabbare :P 
 
 
Skapade mig också ett par egna stödstrumpor (eller compressionsstrumpor som det lite finare heter). Klippte av tårna på ett par löparstrumpor så att foten och skaftet på strumpan hamnade på vaden. Tyckte det fungerade rätt bra! :D Värmde och stabiliserade vaderna bra :) Nu ligger jag bara 5 mil efter vad jag borde ligga på idag ;)
 
Med mig som sällskap hade jag P3-dokumentären Diplomatdottern. Rätt bra, kan jag rekomendera. Handlar om en tjej som åker dit på Bangocks flygplats med över 6kg heroin i resväskan och döms till 50 års fängelse i Bangkock.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0