Medicin som renar eländestisdag

En dag som var så jävla dryg... Kommentarer som man inte behöver höra. Dryga människor som är omständiga. Folk som inte gör det de ska. Bara allmänt dryg dag. Stressigt var det och alla skulle prata om allt och ha hjälp med allt och ändra allt. Jag gillar ju iofs när det händer mycket. Och det jävla ljudet i huset. De borrar på våningen under men det låter som att det kommer rakt ovanför en. Det och snarknngar, HATAR borrljud!!! Tror jag är rätt kinkig med ljud, det är en sak som generellt kan störa mig rätt lätt. Och tom på min sena rast som jag inte ens hann ta i tid så kom det två säljare och pratade med mig. Tur att jag tycker om dem så det är lugnt :) Och då på eftermiddagen hade värsta frustrationen lagt sig så då blev det liiite lättare.
 
 
Körde ett backpass med Nicke i Rocklundaspåret, femman runt men 4 av backarna sprang vi tillbaka ner och tog tre gg innan vi sprang vidare och avslutade med en vända i mördarbacken. Total sträcka blev ca 7km. Det är en bra modell av backträning tycker jag! Dels så får man ju olika backar och inte en och samma hela tiden och dels så får man ingen gå eller ståvila då utan man jobbar vidare mot nytt. Nyttig träning för Lidingö då man ju faktiskt måste jogga vidare mot ny efter jobbig backe. Nu blev det 13 backvändor (9 extra mot vanliga femmans backar) Det lustiga är att jag egentligen lyckades ha högre snittfart med backar än när jag vanligt springer femman. Tror jag hade sällskap av lite pannben idag. Kan vara dan på jobbet...:P
 
 
Efter backpasset gick jag in och körde ett fyspass med Freddan på Friskis. Måste ju köra dubbelt nån gång för att få träna annat än löpning eftersom jag inte får "ta av" löpardagen eller viladagen till buspass. Då får man träna ihop det på samma dag så blir det win win =) Skönt pass. Men fan va jag hatar magindraget på pilatesbollen!!! Kan inte påstå att kemelen är min favvo heller.... Märks att det tar mycket i bålen på mig när jag springer, för jag var trött där redan när jag började och då kan inte bålen hålla upp mig. Benen efter backarna kan jag lättare bita ihop och bara köra. Sidhopp på bosu kändes ju lite efter backarna förstås:P
 
Efter två pass är nu ENERGIN påfylld efter all skit på jobbet idag och jag är lugn och GLAD IGEN! :) Träning är så himla skönt som rehab efter en lång dag. Kroppen blir trött, hjärnan får tänka på annat, endorfinkick, energikick och glädjen och positiviteten hittar tillbaka. Min egna medicin mot så mycket! Love it!
 
Sängen nästa! :) Puss på er! :*
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0