Work and work out!

Idag på jobbet frågade en jobbarkompis (som vet att jag är förkyld och frustrerad för att jag inte kan träna) om jag tränade igår. Jag svarade ja det gjorde jag. Tänkte det, för du är gladare idag, svarade hon :) Hihi endorfiner och glädje! Visst får man det av träning. Älskart!!! :) Jag må vara förkyld fortfarande men om man tar det lite lugnare så går det ju. Abstinensen stillad och jag är glad :)
 
 
Idag var det ett monsterpass med egna kroppsvikten som avgjorde tyngden på vikterna. Jag kan konstatera att jag väger för mycket för mitt eget bästa! 3/4 av kroppsvikten på frivändning, halva kroppsvikten på thrusters och ryggdrag. Och hela kroppsvikten fördelat på två kettlebells i farmers walk. Till det tillkom 150 sit ups. handstand armhävning på box, wall ball, dragon walk (ååååh HATA), squat jumps och en jävla massa burpees. 8 Burpees var straffet om man ställde ner en kettlebell innan man var klar, släppte någon av stängerna i övningarna, eller tappade bollen i wall ball. Blev en HEL DEL straffburpees för mig. Kanske åtta vändor iallafall. Så fort man var tvungen att gå ner i vikt på en stång för att man inte orkade så var man ju tvungen att släppa och då straffas. Ibland tänkte jag, varför gick jag inte ner ännu mer först gången? Nu var jag ju tvungen att lassa av fler ggr och få straff alla! Men det var samtidigt en skön paus ;) Nja skön var väl att ta i, men i jämförelse med vad man kanske för tillfället gjorde så upplevdes det lättare. Hade man varit smart så hade man ju lagt sig på lättare vikt på en gång och inte tagit precis under sin egen vikt och ändå tvingas göra en större mängd. Men så taktiskt kan man ju inte heller tänka, man ska ju utmana sig!
 
ÄLSKAR såna där pass, sa det igår, säger det idag igen. Dagens var förjävla bra!!! Stort tack till Robban och Fredrik för härligt ledarskap och bra pusch! Älskar att det är så pass tungt, dock HATAR jag stängerna på Rl, de känns jättekonstiga. Det är en motivationsdödare om något! Var med när vi testkörde detta pass för några veckor sen på bv, lika kul då! LOOOOOVE IT!!! :D Hade bara velat kunna mosa på lika hårt som man kan! Förkylnig bort bort. Im gonna kill you!
 
Avsultade kvällen med filmmys hos Nicke! Perpa fredag! :D
 
P.S 1 Måste köpa en pulsklocka, men det är ju en djungel.
P.S 2 Det kommer kännas i min kropp imorn...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0