Julen

Här kommer en kort sammanfattning av julen hittills :)
Började julafton på bästa sätt, bli av med lite energi så man kan sitta stilla hla dagen sen :) Ett julfyspass på Friskis. Sjukt bra pass! Riktigt kul!
 
 
Sen gick jag hem och svidade om till att bli lite julaftonsfin. Till och med rosifett i håret dagen till ära.
 
 
I år gjorde jag inget julgosdis så jag försökte mig på att göra egen sill istället. Först gjorde jag egen senap som jag använde. Blev senapssill, skärgårdssill och vitlökssill. Och så gjorde mamma vanlig inlagd. Vi gjorde också egen gravad lax. Vi har haft godare julbord hemma haha. Tror vi misslyckades med häften i år. Både mamma och jag gör annars väldigt bra mat, men det här är första året vi misslyckades båda två. Min senap blev, låt oss säga, sådäääär bra. Sillarna inte heller, de smakade inläggning och jättesalt. Och Jansson blev jättesalt också. Vi fick dricka hela kvällen sen :P Hahaha, jaja det kan inte alltid bli bra :P Vi hade roligt åt det iallafall.
 
 
Juldagen var jag ut en sväng med Maria och Nicke. Självklart hade jag min traditionella juldagsklänning. Och det är samma varje år. Den är ju så len så den glider av allt. Så först fick jag tejpa fast hela BH:n i kroppen med massor av plåstertejp ( det är bra till allt) Och sen nåla fast klänningen i BH:n för att allt ska sitta uppe. Vilket jäkla projekt varje år, men den är fin ;) Först åt vi chokladfondue hemma hos Maria, sen var vi en sväng och förfestade med Friskisarna. Hängde ganska länge på folkets och gick en stund till Hatten tills det blev brandalarm, då tog vi oss hem. Trevlig kväll :) Och jag kan säga att det var tur att jag var lite dragen när jag kom hem, för det var INTE skönt att dra bort all tejp. Var aldeles röd ett par dagar efter, runt och under hela bh:n och även ett par dejpbitar som jag satt på tuttarna. Oskönt javisst. såg dumt ut, javisst! :P
 
 
Jag och Freddan öppnade våra "paket". Hahaha vi tränade med snörena tills sista övningen så vi köttade på så snörena skar in i armarna så fick de åka av. Det här är en grej som vi gjort i ett par månader för skoj skull för att se om vi kan få biceps att växa. En gång i veckan har vi kört. Men det har blivit mycket störningar med operation för mig och så. Trots det vann jag med 0,5 cm. Kan säga att ingen av oss direkt fick bra resultat, men ändå, JAG VANN!!! ;-)
 
 
Har hunnit shoppa lite också, Träningskläder mest (som alltid) Och så kanske jag äntligen har hittat ett par bra snowboardkängor. Finns ju inget alls att välja på. Dessa är beställda för att jag skulle få prova. Ska testa lite hemma.
 
 
Ett par linnen som inte sitter lika tajt som jag kan ta till X-byxorna för att dölja trippelmagen som blir när man har tajta byxor med väldigt tunn resår. Älskar byxorna men hatar resåren. Köpte även ett par sjukt sköna mjukisar. Lite haremstyle. Ja jag vet, det är inte de snyggaste som finns, men de var som sagt assköna så jag skiter i det :P
 
 
Testade nya Nike-brallorna idag på fysen, De var jättesköna. Lite tjockare än jag är van vid, men funkade helt klart bra! Tummen upp. Kul med lite mönster.
 
 
Köpte även skrillor. Kunde inte bestämma mig för om jag skulle ha tjej eller hockey. Vi ska nämligen spela hockey imorn på dagen som uppvärmning till nyårsmiddagen. Jag kan inte åka på hockeyrör, men det ska nog gå bra. Jag köpte hur som helst båda eftersom jag inte kunde välja. De var inte så fasligt dyra så det gjorde inget, och jag lär inte växa om fötterna. Så imorn blir det skrillorna på! Men innan det ska jag busa lite på nyårsaftonsfysen :D
 
Nu måste jag sova. Blir väl till att sova på rygg med händerna på täcket inatt då jag har fixat naglarna för sen på kvällen igen. Och de kommer att bli helt förstörda om jag inte försöker hålla de borta från täcket! :S Vill man vara fin, får man lida pin! ;-)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0