kroppens år ;)

Helt sjukt vad mycket jag har haft "fel" på kroppen i år. Nästan så man skrattar åt det, så jag sammanställde en liten lista på det större grejerna bara för att :P Såhär har året sett ut. Klen eller hård kropp, tolka det som man vill.
  • Problem med höften, låsning, kiropraktorhjälp
  • Sitter fast i sätet = myror i ena benet ner i foten sen Vasaloppet ff
  • Stela och överansträngda lårmuskler
  • 5 cm varböld efter Vätternrundan
  • Helt sönderskavda fötter, levt med compeed
  • Överansträngda senor i knäna
  • Testade att få ge blod, avslag, för lågt järnvärde
  • Groteskt skavsår efter Lidingöloppet.
  • Hugg i magen i några månader. 6 cm cysta på ena äggstocken, 2 cm på andra
  • Bukoperation, 15cm buksnitt. Operera bort ena systan.
  • Diagnos endometrios. Kronisk sjukdom i magen.
  • Något nytt stort 6cm har hittats i magen, ny cysta eller något ofarligt. Får veta nästa år.
Sammanfattningsvis:
4ggr kiropraktor, 5 ggr nålterapi sätet, 3 ggr laser för knäna. Minst ytterligare 4 ggr sjukgymast, knä, lår. Antal ggr hos massör för låren. 1 beök hos läkare för varbölden. 4 besök på kvinnokliniken. 2 ggr hos sjukgymnast för att tejpa ihop knäna innan Lidingö. Bukoperation och inlagd 3 dagar på sjukhuset. 3 veckors sjukskrivning. 5 ggr och ff rehabträning hos Pentti för att få tillbaka användningen av knän.
 
Men jag har tamefan gjort en Svensk Klassier! ;-) Och notera också att jag inte har haft en enda sjukdag för "vanligt sjuk" eller något annat. Så operationssjukskrivningen är det enda jag har. Det finns olika synsätt här i livet och man kan välja hur man ska leva och ta saker. Det är klart att det har varit ett tufft år på måna sätt, att jag tex inte gillar det som händer i magen och jag tycker att det är himla jobbigt att de skär upp mig. Men det var det som gavs och då kan man välja att bli nedslagen eller så kan man välja att kämpa, jag väljer det sistnämnda. KRIGA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0