Alperna 2013

 
Här kommer lite bilder från min grymma semestervecka i franska Alperna, Tinges strax utanför Val D'Isére!!! Såhär såg alla dagar utom sista ut! :) Vi hade det asbra! Mulnade på lite på eftermiddagarna men annars var det strålande solsken. Har man inte varit i Alperna kan man inte förstå hur obeskrivligt det är uppe på topparna. Det är verkligen fantastiskt vackert! Man bara smälter i kroppen och hjärtat öppnar sig på vid gavel!

Från lften i Tinges
 
Boysen i backen! :)
 
Dessa skyltar stod lite överalt, men det betyder bara att det är utanför pisten. Inte att man inte får åka där ;) Just här höll vi faktiskt oss innanför pisten dock.
 
Jag ville bara ta med mg hela känslan hem. Man önskar ju att man kunde fota allt precis som man kände det, men det som är absolut bäst är minnet. Känslan, och vyerna i minnet.
 
Måste bara säga att jag älskar Peppes byxor, de orangea längst till vänster, så jävla snygga!!!
 
Jag som njuter av solliften :)

Bergek gör sig redo för vandring.
 
Det här var det BÄSTA jag gjorde på hela tiden tror jag. Vi var 5st som gav oss iväg på äventyr! :) Vi vandrade upp över en kam på berget från liften, skråade bort en bit och sen satte de fast skidorna på ryggen och så vandrade vi uppåt till toppen av en bergstopp. Man kunde lätt konstatera att pizzan vi åt innan till lunch iallafall försvann ganska snabbt :P Svårt att visa hur brant det var, men på bilden syns det att Bergek nästan står paralellt med backen. Och på andra bilden nedanför vandrar de nästan på alla fyra. Sög bra i benen ganska tidigt, efter ett tag funderade man lite på vad fan man gjorde egentligen haha. Men jag kände ändå mig rätt bra tränad :)


Här har jag precis kommit upp på toppen.
 
Tur att de sa åt mig att plocka av mig jackan innan branten, för det blev rätt varmt. Brädan fick jag säkra i rämmen på armen eftersom jag inte hade en ryggsäck, men det gick bra ändå. Så jäkla KUL!!! :)

Oslagbar utsikt på toppen. Den här utsikten hade jag hela tiden bakom ryggen när vi klättrade!
 
Peppe och Bergek kom också upp! Även om en av oss var lite räddare än andra över stenarna ;)
 
Dags att klä på sig igen och ta sig nedför berget på andra sidan!
 
På nedfarten var det lite brant och jag gjorde två snöbollar av mig själv haha! Inte bara jag som gjorde måste jag påpeka. Tappar man balansen och fästet så faller man liksom handlöst ner, tumlar runt ett par varv och sen är det bara att ta sig upp på benen igen. Finns ju inget som löser ut sig på bräda så det är bara att fortsätta. Här hade jag lite problem mot slutet. Det var lite flackare och det hade blivit skugga på den sidan berget och därför hade det bildats lite skare på snön. Är det då inte så brant så är det inte så himla lätt med bräda. Jag åkte omkull mot slutet och hamnade typ tre meter nedanför där jag skulle vara. Försökte så många gånger att komma upp igen men händerna bara försvann i snön under mig och jag kunde inte trycka ifrån så jag kom upp. Tiillslut kröp jag upp till där de andra hade åkt i hopp om att de hade blivit hårdare snö där så jag kunde ta mig upp och tackar gud för att det hade det. Svettig och trött som aldrig förr när jag kom ner till de andra. FY FAN va man måste kämpa om man trillar omkull på fel ställe!!! :P
 
 
Livet i backen denna vecka i Tinges och Val D'Isére var underbart bra!!! 13 goa grabbar och gubbar som alla har samma intresse som mig, att åka på snön! Att vädret var så fantastiskt är ju bara att tacka och ta emot! :D Ännu en vecka i Alperna är förbi och jag är tacksam för att jag fick följa med och dela upplevelsen med alla andra! Det kommer nog lite fler inlägg om redan och även födelsedagen senare när jag får skramla ihop lite fler bilder. Det finns även några från nån after ski, men saken är att vi var alla där för att åka. Uppe när liftarna öppnade och åkte så länge vi orkade, så nå festande och röj var det inte. Det var bara ren aplnjutning för hela slanten :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0