Besök hos Kiropraktorn

Det va då FAAAN! Nu är det mycket gnäll från fröken Johansson, det vet jag :( Flåt... Men fuck va trött jag blir på saker ibland. Speciellt att saker i kroppen ska gå sönder!!! Och nu måste jag få gnälla av mig, kanske få lite medlidande:´(
 
Problemet den sista veckan är att jag nu har haft en låsning i HÖFTEN som antagligen har utvecklat sig till en inflamation. I början gjorde det bara ont och högg till när jag rörde mig åt sidan eller la benet åt sidan eller liknande. Nu värker det även när jag sitter still. Nu vette fan var det är. Tänkte att det skulle ge med sig eller "ploppa till" av sig själv, men det gör det inte och nu känns det som att det sitter nåt fel i höften som har växt fast. VILL BARA GRÅTA. Jag är ingen svag människa, jag är ingen klenis :( Jag har svårt att sova då jag bara får ligga rakt eller i fosterställning åt nåt håll. Vänster ben/knä får inte avvika så mycket från kroppen för då hugger det till och smärtar som fan. Jag försöker då och då att tvinga till en "upplåsning" men det sitter stenhårt fast och typ svartnar framför ögonen när jag försöker bända till. Började fundera på om kroppen kanske kompenserade för onda vänsterknät på nåt sätt eftersom det var samma sida.
 
Till slut ringde jag en kiropraktor för att jag tänkte att han kunde fixa smärtan och låsningen i höften, jag vågar inte försöka knäcka mer. Hade tur och fick tid redan idag. Han knäckte till halva kroppen, gjorde mina kroppshalvor lika långa (skiljde tydligen 1,5cm) och konstaterade att jag hade jättestela lårmuskler och sätesmuskeln (inte nåt nytt, sjukt ovig). Han sa att jag har snebelastat väldigt länge. Att ena kroppshalvan fått mycket mer tyngd eftersom den varit kortare. Det kan vara orsaken till alla smärtor på vänster sida, knä och höft. Defekt tjej. Han kunde inte knäcka ut höften utan den fortsätter att göra jävligt ont nu och jag är asrädd att jag kommer få svårt att ta mig upp för backar på skidor så jag då tvingas till en utåtrotation. Kände mig som en trotsig fyraåring när jag sa att det är HÖFTEN som är problemet, knäck till bara det, resten skiter jag i. Han menade på att jag skulle ha tålamod eftersom det andra skulle lösa detta... En fyraåring HAR inte tålamod. Arg tjej, ville ju fixa NU! Läk NU rå! :´( Jag vill bara lägga mig ner och skita i allt men det tänker jag inte! Jag rekomenderades även att INTE träna tufft för låren och det som kan skada knät just nu (förutom vasan) så jag bara får läka ihop först.
 
Någon förkylning har inte brutit ut än iallafall förutom hosta. Stanna så tack!

Kommentarer
Postat av: Emma

<3

Svar: <3
MIG

2013-02-21 @ 20:36:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0