Krig

 
Nu är det KRIG!!! Kroppen är inte i balans. Jag är inte sjuk än, men jag känner att saker inte är som det ska i kroppen, jag fått hosta och är öm i nacken/halsen och svider i ögonen. Jag har klarat mig hela hösten/vintern när andra har fallit som käglor. Jag tänker INTE ge mig utan en fajt, jag tänker inte bli sjuk, inte ens lite. Jag kan ta att bli sängliggande om ett par veckor men inte nu. Därför dricker jag te med hunung och ingefära, knaprar ingefärabitar så det svider i munnen. Dunkar på med lite Kan Jang och Actimel. Bostar energi och vitaminer med Kiwi, passionsfrukt, jordgubbar, Mivototal, Berocca. Trycker antioxidanter i blåbär. Köote upp halva Hemköps energiförråd tror jag.
 
Nu funderar jag på vad som är smartast. Vila eller fortsätta träna, ignorera och så kanske det fattar att det inte är någon idé att krypa på mig nu. Eller om man ska vila och det är det vinnande konceptet. OM jag blir sjuk så brukar jag bli det när jag är ledig, just därför vill jag inte heller slappna av och ta det lugnt. Hmm undrar vad som är bäst. Kanske något mellanting. Träna lugnt varannan dag. Jag hoppas på att det är falskt alarm. Att det kanske är ett påhitt av mitt huvud för att jag är så rädd att bli sjuk nu. Kanske är ren inbillning, vem vet. Eller så hoppas jag på att jag kan "mota Olle i grind", så det inte bryter ut. Det är mitt mål!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0