Oh squats

Det här är helt sjukt! Var på Factor idag och körde ett pass med OH squats, squat jumps och HR push ups. Over Head squats är när du låser fast en stång över huvudet med brett grepp och sedan ska du sätta dig ner så långt du kan och upp igen. Kände redan på uppvärmning/ styrkedelen att låren började stelna till. Ni vet sådär som när det kommer träningsvärkstelhet i musklerna på en gång! Mina LÅR!!! :S nu två timmar senare så känns det redan som att jag har dagenefterträningsvärk efter ett hårt benpass. Lårvärken kan vara från i går också när jag var på HIT och lekte björn, men det känns som att det kom NU. Dessutom efter halva tiden börjar jag domna till som fan i två fingrar och upp längs hela armen på höger sida, jag klämde väl ihop och tog i så jag flick blodstopp. Domningarna försvann först ett par timmar efter passet, men känns fortfarade lite konstigt. Måste träna på de.
 
På tal om HITen igår. Fy satan vad jag HATAR BJÖRNGÅNG, det är inte naturligt någon stans!!! Det är inte meningen att man ska springa på alla fyra. Det ser så lätt ut, men det är nå sjukt jobbigt. Ni som inte provat - GÖRT!!! ;) För övrigt så är Johan en grymt bra ledare på dessa pass. Han har bytt ut öppningsfrasen från att "drick inte vatten pausen, då kommer ni kräkas" till "enda orsaken till ok vila i 4s extra under passet, är om man har svimmat" Haha älskart!
 
Så jäkla arg på mitt knä bara att jag inte kunde hoppa boxhoppen utan var tvungen att GÅ upp, det sög:( Det gjorde mig lite arg under hela passet. Önskar att inflamationen kan förvinna snart så jag kan böja helt, och sen önskar jag mig även att ploppljudet i knät när jag går, skulle försvinna, det är lite irriterande! (Jag hamnade fel och knäckte till knät en vända i backen i Alperna så jag behövde ha hjälp varje gång jag skulle ställa mig upp i backen de sista två dagarna för att det gjorde ont) I måndags när jag va ute och joggade testade jag att sätta knälinda för att stabilisera och dölja lnäppandet, men kändes som att jag skulle fick blodstopp istället. Defekt tjej. Kom när jag fyllde 29 ;) Hahaha, nej men mina knän har alltid varit ett jäkla satyg (HATAR) och likaså mina vader. Annars är jag rätt frisk förutom typ ständig träningsvärk någonstans ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0