Söööndag

 
Startade morgonen med att göra kesolättar med kvarg bär. Asagot!!! :D Nyttigt dessutom! Kom isäng rätt tidigt så jag var utvilad när jag vaknade och kunde göra lite "extra". Mumsigt!
 
 
Började dagen på asskönt sätt med ett 45 min pass på Factor kl 11. Vi startade med att göra 5-5-3-3-3 Marklyft. På helger är det parövningar och idag skulle vi tillsammans göra detta.
 
- 50 Deadlift (Marklyft)
- 60 Splitjumps (killerjumps m knät i golvet)
- 100 Lateral jumps (hoppa över skivstången)
* 8 burpees on every other minute.
 
Man håller på i 20 min så alla gör så många kvarv man hinner på de 20. Varannan minut så övbröt man där man var och gjorde 8 burpees var. Blev alltså 80 burpees och det va de som gjorde passet jobbigt. Älska burpees, NOT! ;) Det är nästan så man sista gångerna låtsades att man inte hörde att han sa ropade ut burpees haha :P Vi hann lite drygt två varv.
 
 
Tog mig även ut en sväng på skiiidor. Blev bara 8km (50 min), för det kändes tungt och jag var hungrig och törstig. Helger är inte den bästa tiden egentligen att åka i ett så centralt spår som Rocklunda eftersom det då är rätt många barfamiljer där. Och lite småtrött efter Factor-passet. Åkte hem till mamma och fick mat (bil alltså, inte skidor)! Jag har det bra jag! :)
 
Sen föll min köplats på X-passet in (som jag aldrig trodde jag skulle få) så det blev det en timme Cirkelgym X-pass också klockan fem:P Lite dum planering, hade jag inte räknat med men jag älskar ju det passet så jag kunde inte låta bli. Dessutom jobbar man i par och jag ville inte svika Emma, även om hon klarar sig bra själv såklart så är det mest att det är en jätterolig sak som vi gör tillsammans så jag ville! Vet inte vad det var, men satan va jag kände mig STARK och sjukt fokuserad idag! Kanske för att jag gissade på att kroppen skulle vara lite trött. Pannben och vilja på från första station!!! :D Om man får säga så så är jag faktiskt riktigt nöjd över det passet idag:D Kände att jag höll högt tempo och som sagt bra fokus. Bästa X-passet på väldigt länge! Så ska det vara att träna! SÅ ska det kännas, fullt ÖS och man känner hur man går fullt in i det man gör! Enda gången jag slackade lite var på maskinen till tuckjumpsen, det var ett val att ta lättare där för att hinna få ned pulsen något innan det var dags igen. Och starthoppen var lite jobbiga för benen efter alla killerjumps tidigare idag. Annars kan jag fan inte klaga på nåt. Bra jobbat kroppen! :D
 
Min lägenhet ser ut som fan, verkligen efter resan och julen (ja julen är undanplockad, nja hänvisad till köket iallafall ;)) Så när jag kom hem och hade duschat gav jag mig 1h till att hinna så mycket jag hann, så skulle jag få vila i soffan sen. Haha, gör man det till en "tävling" så blir det så mycket lättare ;)) Nej, det var mest för att jag skulle få till vilotid i soffan sen också :) Hann få ner snowboarden och de grejerna i ena förrådet, bära ner julgrejerna (ÄNTLIGEN) till andra förrådet. Plocka undan allt som legat sen resan. Städa undan och göra rent köket, vardagsrummet och badrummet. Har egentligen bara kvar att damsuga överallt och plocka undan rena tvätten som jag tvättade igår (och rena tvätten som ligger sen förra gången) Klockan slog åtta och jag slog ned arslet i soffan och planerar inte att flytta mig därifrån än på ett tag. Kanske tar tag i tvätten under pausen på femmanfilmen, men det är allt. Haha, jag har trissat upp så jag har massor av energi idag. Vill att den ska lägga sig tills jag ska sova bara, då vill jag inte ha den längre :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0