Träningsfri dag igår

Jag vet minsan hur man tar till vara på en träningsfri dag jag! Jag SOV från klockan sju på soffan! Vaknade klockan nio och ville inte veta av min kropp så jag gick och la mig och sov till morgonen! Jag skulle egentligen ha åkt skidor igår, men jag kände att det bara skulle bli hanvdant så jag fick avboka. Klart jag hade kunnat åka, men det var bättre att låta kroppen få återhämta sig och bygga upp sig lite och sen köra på idag istället, moget val. Dessutom är det bra för mig att inte träna någon dag, passa på de dagar jag inte känner för att träna, till att vila. Och så måste jag göra så för att jag nu börjar känna att det är svårt att ha en träningsfri dag. Det får inte bli för mycket. Det får inte bli för kul, för då blir det ett beroende för mig. Krasst men sant. Jag skulle lätt kunna träna varje dag jämt för jag tycker ju att det är så kul!!! :) Men när man börjar känna styng av misslyckande för att man INTE tränar en dag, då är man farligt ute och där vill jag inte hamna. Balansen är viktigt! :) Även för att kroppen faktiskt också ska få bygga upp sig och kunna få nytta av träningen alls. Vila är lika viktigt som att träna.
 
I morse var jag vaken innan klockan (det händer typ ALDRIG) inte så konstigt idag dock haha:P Hann både äta frukost och dricka te (astörstig i morse med) och komma tidigt till jobbet! :) Hade hoppats att kroppen skulle vara lika utvilad som sinnet, men nää, den känns idag med. HOLY CRAP ON A CRACKER, haha satans rumpa (sätesmuskel) att göra ONT!!!
 
Idag är jag kluven. Eller egentligen inte alls. Jag MÅSTE åka skidor. Jag vill gå på Factor Tabatapass också, men skidor måste prioriteras ett par veckor nu. Så är det. Kommer inte hinna träna imorn så jag bör skida både idag och torsdag. Och i helgen måste jag nog välja bort Boot Camp eller CGX till förmån för skidor och så vill jag få till ett factorpass. Hmm what to dooo what to doooo??! Inte lätt när det finns för mycket kul! ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0