Tabataintervaller på factor

Idag testade jag ett Tabatapass på Factor!
 
Tabata intervaller är korta maximalintensiva 20 sekundersintevaller som följs av 10 sekunders vila. Intevallerna upprepas 8 gånger och ger en total träningstid på 4 minuter. Intevallerna kan användas på allt möjligt från  konditionsövningar som löpning mm men också på styrkeövningar som t. ex. benböj, armhävningar, sit-ups mm.
 
Dagens Factorpass Tabata
 
Uppvärming
Två varv av 5 Burpees, 10 Push ups, 15 Squat, 20 Mt. climbers.
 
Tabatapass
4 intervaller på varje station. 4 stationer. 2 varv
 
- Wall balls.
- MedicinBall push ups.
- Box jump.
- Dips.
 
MedicinBall push ups var tunga tycker jag. Gjorde på knäna men fick försöka vända lite innan man skulle. Satte jag bröstet mot bolle kom jag fan inte upp igen. Så ja jag "fuskade", för jag var för svag:( Tror att gårdagens  push jerks och burpeearmhävningarna kan ha gjort sitt för tröttheten också iofs:P Jag avslutade med dips, och där var det INTE mycket kvar i armarna på sista! Brände skönt! Bra pepp Robban!
 


 
Igår var jag på ett vanlligt pass på Factor och då använde vi abmat. Det har jag aldrig testat tidigare. Det är en matta man lägger under ryggen. Sätter ihop fötterna som att man stretchar insida lår (för att koppla bort benen och inte fuska antar jag haha;)) Och sen gör man fulla situps. Jag är sjukt otränad i magen och de sista var fan assvåra att göra. Idag gjorde det lite ont att nysa hahaa. skönt med träningsvärk just i magen tycker jag. Måste köra mer sånt. Vore gött om man kunde få lite snygg mage till sommaren ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0