Träningsåret 2012

 
Utmaningar och lopp 2012:  Utmaningen nyårslöftet. Krossade konkurrensen på gåtävling på jobbet. Västeråsloppet, Halvvätten, Vansbro halvsim, Vasastafetten, Blodomloppet, Lidingö15.
 
 
Jag startade året med att göra Runners Worlds utmaning, träna något varje dag under hela januari. Älskade januari, det var helt GRYMT KUL!!! :D Sen hade vi även gåtävling på jobbet där jag hade nästan dubbelt så många steg som alla andra... :P
 

Jag testade på telemark en sväng! Askul, men sjukt jobbigt!
 
Vad vore vintern utan en tripp till Alperna och lite åk på min kära bräda! Några dagars tuff offpiståkning i lössnö sög gött i benen! :D
 
En del styrketräning blev det.
 
Och massor av roliga pass. Cirkelfys. CGX, Spinning, CFX, HIT mm.
 
 
Jag skaffade en systerblogg till denna, som skulle handla om enbart träning. Men konstaterade sedan att det skulle bli rätt tomt på denna haha. Jag är kluven hur jag skulle göra. Jag vill ha båda men vet inte riktigt hur.
 
Jag och Elina bestämde oss för att göra halvklassikern så jag utökade mitt träningskort så jag kunde testa och köra spinning! Sen köpte jag mig en RÄSER!!! :)
 
 
 Vi teståke loppet Västeråscykeln. 9 mil. Ovan. Aj min rumpa.
 
 
Första loppet i HALVKLASSIKEN. Halvvättern! 15 mil cykling. Första 10 gick som en dans. Sen ett par tunga mil då det var totalt mörker i mitt huvud, avslutade med glädje. Nöjd, väldigt roligt. Tiden 5.37.
 
 
Andra loppet var simningen. VANSBRO HALVSIM! 1,5km simning. 43 minuter. 17,6 grader i vattnet.
 
Lite golf måste man ju hinna med mellan allt annat! :) Dock långt ifrån så mycket som jag hade velat.
 
Frisbeegolf måste väl också räknas som en typ av sport?! ;-)

Helvetet var igång igen - Löpningen. Var tvungen att få upp kondisen till Lidingö.
 
Jag sprang Blodomloppet milen på 55.28. Det kändes bra och jag kände mig stark.
 
 
Jag var iväg och sprang det värsta jag gjort i hela mitt liv. (Okej, jag har inte sprungit så många lopp) Sprang en sträcka i VASASTAFFETTEN tillsammans med nio andra! Jag sprang sträckan Risberg - Evertberg. 12,5km. Haha ja ni. fyyy satan va jobbigt det var! Jag ska ha revansch nästa år! Grymt lag var det iallafall!!! :D
 
Jag tog mig även igenom tredje delen i Halvklassikern. Lidingö15.
 
 
Jag började staka inlines med stavar som uppladdning för Vasan. Jag Calle, Nicke och Elina började också med att springa i backe med stavar som träning.
 
Började åka längdskidor med blandat resultat. Hatar materialsport! ;-) Men blir valla mm bra så är det väldigt skön träning.
 
 
 
Total träningtid i år. Det har lite tid till träning i år, närmare bestämt ca 281 timmar. Det är nästan 12 dygn i tid. Jag har en frekvens på 60% av veckan som träningsdagar. Det är ett snitt på lite drygt 4 dagar i veckan under året. Totalt 116 mil. Jag kan verkligen rekomendera funbeat.se som är jättebra som träningsdagbok. Lätt att se vad man håller på med här i livet :)
 
 
Still going strong! Mål för 2013 är att avsluta Halvklassikern med Halvvasan och sen dra igång en EN SVENSK KLASSIKER. Följ mig gärna! :) Vi är fyra stycken som ska ta oss igenom den. Först ut är Vasaloppet då vi alltså kommer att köra dubbla lopp, avsluta havla och börja hela på samma vecka. Känns rätt jobbigt att ta sig igenom alla dessa, men skam den som ger sig. Jag tror att jag är på tok för dåligt tränad för de flesta, men det återstår väl att se. PANNBEN! ;-) Målet är också att njuta och bara ha jävligt kul där emellan!!! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0