Lilla bilen

Haha nu ska ni få höra en rolig berättelse ;-) Nja inte så himla kul kanske. Men ett typexempel på virrighet (jag som annars är så jävla noggrann missar lätt det om är mest basic, bjuder på den här). Jag har för mycket knas och i huvudet att det viktiga inte får plats;-) Jag har tydligen haft KÖRFÖRBUD på min bil sen i MAJ! :O Hade visst inte öppnad brevet från bilprovningen, och när jag väl gjorde det så la jag det åt sidan eftersom tiden ändå redan hade varit. Man blir så stolt över sina egna tankar ibland haha ;-)
 
För någon månad sen hittade jag ett oöppnad kuvert hemma från bilprovningen. Såg att jag hade haft en tid för länge sen, och eftersom tiden redan hade varit så la jag bara det åt sidan och tänkte inte mer på det. Ja, fråga mig inte hur jag tänkte där, inte alls antagligen. Eller jag tänkte lite, att klart jag har varit och besiktat bilen, det gjorde jag ju nyss kändes det som! Nu i veckan satt jag och ett par kompisar och pratade om just bilar och besiktning och jag frågade om man kan hitta någon stans om man HADE besiktat bilen och det kan man ju. Jag hade en känsla av att allt kanske inte var helt rätt ändå... Det var lite konstigt att kuvertet var just oöppnat om jag faktiskt hade varit där... Hur som helst så stod det ju på internet att den hade KÖRFÖRBUD sen maj tom. Hoppsan....hahaha. Och eftersom jag precis tappat ljuddämparen så kunde jag inte besikta förrän det var fixat. Och så vågade jag inte åka med bilen i veckan. Är det någon gång man skulle bli stoppad så skulle det ju vara när man faktiskt VET att man kör med körförbud! Innan hade jag ju iallafall ingen aning. I veckan har jag fått hjälp av en snäll vän att fixa ljuddämparen och i morse var den på besiktning. Så nu FÅR jag KÖRA :D Iallafall en månad, måste fixa ena bromsen bara och komma tillbaka så är den igenom :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0