Mitt Träningsschema för Lidingöloppet

 
För den som är nyfiken så delar jag här med mig av mitt träningsschema som jag gjort för Lidingöloppet. (klicka på bilden så blir den större). För att komma i lite form för att kunna springa iallafall delar av distansen sen när det väl gäller, så ska jag försöka med detta. På distans och långpassen handlar det för mig om att GÖRA distanserna, sen har jag inga krav på att kunna springa hela de sträckorna utan bara jag tar mig runt. Sen är det naturligtvis bra om jag kan springa så mycket som möjligt av det, och förhoppningsvis kommer jag kunna springa mer och mer om inte annat. Jag har att försökt göra det så att det är "doable" för MIG samtidigt som jag ju också måste pressas upp i viss distans på rätt kort tid. Kikar man på de programen som finns på internet så är de kortaste 20 veckor. Jag måste få upp lite distans i kroppen på endast 10 veckor!
 
När jag la ihop programmet så tänkte jag att det måste bestå av ett backpass/intervallpass, ett långpass och sen två medelpass som man lätt kan göra i veckan. Två av passen kommer nog antagligen avverkas i Rocklundaspåret för att backar, men på minst ett (långpassen iallafall) kommer jag att fly någon annan stans, då jag redan innan kräks på Rocklundas jävla backiga skitspår ;) (Även om Lidingö ironiskt nog består precis just av detta) Observera att jag inte är någon löpexpert, så jag har helt enkelt gått efter vad jag själv tror på. Och helt enklet utgått ifrån de förutsättningar som finns för MIG och utomstående faktorer som tiden till loppet och var man måste hamna då.
 
Målet är minst 300 km löpning i benen, och håller jag detta så ska jag klara det även med några passbortfall. För att klara saker som jag tar mig an så är det FOKUS som räddar mig och det får jag genom PLANERING och MÅLMEDVETENHET. Man måste ha en PLAN för att lyckas liksom så det blir mer greppbart och inte känns lika övermäktigt :) Det fungerade jättebra för cyklingen och ska hjälpa mig både mentalt och fysiskt nu med tänkte jag. Kanske kan någon mer som ska göra klassikern och ligger lika illa till i tiden ha hjälp av detta :)
 
P.S Jag hoppas att jag inte kommer att bli mobbad för att jag kommer behöva ta med mig löparskorna till Grekland! :P

Kommentarer
Postat av: Anonym

ska du till grekland?

2013-07-15 @ 14:11:48
Postat av: Anonym

vart i grekland? när åker du?

2013-07-15 @ 14:12:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0