Premiär på The Bear Island


 
Tog mig ut i spåret på Björnön idag. Skulle springa 7km, det var målet, men det fanns ingen skylt så jag fick springa enda in i mål och alltså 7,5km. (5an+2,5an). Jag gick ut med ett tempo som gjorde att jag skulle klara hela utan att börja gå och klarade HELA sträckan utan att gå ett enda steg! WIIHO HEJJA HEJJA! Nöjd tjej!!! För att inte ha sprungit nästan alls på nästan ett år så är ALLT tungt. Men det gick ändå helt okej och var tro det eller ej rätt behagligt bitvis :) Under och precis efter sista backen på femman så var jag sååå nära att dö en stund men nåt i mitt huvud hjälpe till att driva på och gjorde att jag inte gav mig, måste fortsätta springa. Allt stopp sitter ju i huvudet. Och mycket också i att jag är sjukt dålig och otränad för att springa. Skavsår utav bara aj aj i båda fötterna på insidan som vanligt, trots att jag hade tejpat dem. Japp jag har fan fittskinn över hela jävla kroppen. Och på tal om fittskinn så har jag fan det även det nära där man ska ha det. Fick skavsår av troskanten. Asså det är ju nåt jävla fel på mig! Eller så är huden lite förstörd där sen vättern då jag skavde upp ordentligt. Med mig idag hade jag Carolina Gynnings sommarprat :) Var nog det som hjälpte mig igenom, att fokusera på nåt annat än att springa. Dock var det ett par ställen då det blev för känslosamt, då är det jobigt att springa när man liksom vill gråta samtidigt. Började stretcha där efteråt, men satan myggen åt upp mig så jag fick ta det hemma...
 
Idag har jag knåpat ihop ett löpschema som ska få mig i form till Lidingö, skam den som ger sig, jag ska fasen övervinna den sista delen i klassikern också, min hatdel. Vill man så kan man. Just do it. Jag ska försöka gå efter hur jag har planerat och hoppas att det håller. Det kommer att bli jobbigt i början främst, eller ja hela tiden. Men idag när jag visade för mig själv att jag KAN jogga 7,5 utan att dö så kanske jag kan lära mig att springa lite längre. Jag ska gå i princip från 0-30mil på 10 veckor haha. Ingen liten utmaning ;-)
 
Det kommer nog bli en hel del löpinlägg de närmsta tiden, det är vad som är min utmaning i livet just nu. Förhoppningsvis kommer ni få bevittna framgång och en del svordomar och platta fall tror jag :P JAG SKA!!!
 
Nu har jag även städad undan alla resvärkorna och allt skit som låg i lägenheten sen Kreta, älgsafarit, Vansbro mm så nu behöver jag inte kliva över allt hela tiden. Också hejja mig. Bra dag, nu är jag redo för fredag och helg! :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0