Vansbrosimningen

 
Plums Chabaaam duckface! Tredje avklarad av klassikern. Vansbrosimningen! 3km simning i öppet vatten. Först 2km i lugnare vatten sedan 1km motströms. Tempen i vattnet sade 16,9°. Men jag undrar om de tog i starten för sista 1km i motsröms var kallare än i början. Eller ja, PRECIS i början var det ju som kallast eftersom det var då man skulle hoppa i :P Brr! Tog det rätt lugnt hela sträckan utom sista 1km då man var tvungen att kämpa lilte mer för att komma någon stans. Kände ingen stress eftersom jag inte kände att jag behövde göra någon viss tid utan mest simma för att någon gång komma i mål:) Såhär i efterhand när det ändå blev en okej tid så önskar jag ju att jag faktiskt hade ansträngt mig lite så hade jag ju fått mycket bättre tid haha, aja lätt att vara efterklok. Crawlat lite skulle jag ha gjort, men jag fick simma utan glasögon redan efter ett par hundra meter eftersom de bara immade igen så jag blev tokig och satte de i pannan resten av loppet. Och jag tycker det är svårt att crawla med så mycket folk och sen inte SE nåt haha. Massor av kallsupar, ett par armågar i sidan och några sparkar i magen får man räkna med. Trångt och mycket folk, alla är inte lika snälla. Nöjd över tiden 1:15:31 för att ha simmat en gång förra året, två vändor i basäng i våras och sen inte sedan jag var liten. Kul också att vi alla 4 kom i mål inom ett intervall på 5 minuter. Så vi var rätt jämna :)
 
Jag är redan sugen på att göra om de tre första nästa år! :D Kanske blir det klassikern nåt år till =) Men vi har Lidingö kvar nu, och den är VÄRST känner jag personligen. Usch säger jag, det är en mardröm. På 10 veckor ska jag förvandla mig själv till löpare. Alla tips och all pepp är välkomnat! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0