Att cykla Vätternrundan

 
Tänkte att jag skulle visa lite vad jag ska göra imorn natt och dag :) Vätternrundan kanske inte säger så mycket för folk. Inte heller när man säger cykla 30 mil. ) 9 mil på skidor känns långt eftersom det inte är så många som åker skidor helt enkelt. När det gäller cykling så är det något som så många kan relatera till eftersom alla mer eller mindre cyklar och då känns det lite mer som något alla kan göra. Man tänker lite att ja, men det kan man ju klara av, cykla lite längre sträcka liksom... Men det är 300 km vi pratar om här :P Även om det är cykla så är det inget man gör i en handvändning. Det är inte bara en tur ner på stan haha. Så att cykla till vardags är inte riktigt samma sak som att träningscykla. Det är inte heller som att gå på ett spinnpass. För att man ska få grepp om sträckan så sträckade jag ut det på en karta, (obs fågelvägen). Från Västerås kommer man nästan till Sundsvall, nästan till Oslo, nästan till Göteborg, eller varför inte, nästan till Växjö. Man kommer även en bra bit upp ovanför Sälen, ungefär till Särna.
 
Jag har tränat nästan 100 mil på cykel vilket är rekomenderat att man ska cykla innan. Sjukt stolt att jag kom upp i så bra träning innan ändå, japp, nu skryter jag :p Hoppas att det iallafall kan hjälpa lite. Målet jag satt var 80 mil och det kom jag över :D Nu ska bara allt annat stämma också. Skavsår mm lägga sig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0