Baksidan Vätternrundan

Okej, here it comes, baksidan av Vätternrundan. Som ni kanske fattat eftersom jag inte tränat så mycket alls sen dess så är det för att jag inte kunnat tidigare. Men nu är jag helt frisk :) Som jag skrev i tidigare inlägg så verkar jag ha rätt lätt för skav och andra otrevligheter på mig kropp och så även efter Vätten, såklart. De som cyklar vet om att man kan få problem så nu tänker jag vara äcklig och tala om vad som hände. Nej det var inte "bara lite skavsår" Det som var skavsår försvann efter en dag. Kort och direkt så kan man väl säga att jag var rätt svullen på ena sidan av ljumsken fast på undersidan i benvecket när jag kom in i mål, jag kunde känna att allt inte stod helt rätt till. Haltade som en jävla kärring på kvällen sen, tror ingen riktigt fattade hur ont det gjorde. Okej att man får skavsår, det hade jag också, lite vid sittknölarna och just på insidan, ljumsken på undersidan där sadeln tar emot, men detta OH NOO, NOT NICE, det var för mycket!!! Kände att det var en svullnad på kanske 2x4 cm under huden när jag kommit i mål. Jag hde suttit och irriterat kroppen så det var en början till en inflamation som sedan växte till en varböld i det dubbla, som en halv jävla golfboll. Japp, det är precis lika ÄCKLIGT som det låter. På måndagen fick jag gå hem från jobbet tidigare för att jag mådde så sjukt illa av att det var så vidrigt. Plus att jag inte kunde sitta eller gå eller så..:( Tydligen ska man behandla med alsolsprit (dränera) så jag sov med alsolsprit hela natten och dagen efter var det mycket bättre. Jag var och behökte läkaren då men eftersom det gått ner lite under natten så gjorde de inget. Hade jag kommit dagen innan så hade de snittat. Sjukt vidrigt. Vill aldrig vara med om igen. De som tror att det "bara var lite skavsår" kan ju få testa på det jag hade så får vi se hur kaxig han/hon skulle vara. Tog en vecka innan det läkte. Så taskigt bara att jag var helt bra i övrigt, men den skiten skulle förstöra. Annars helt otroligt pigg i kroppen efter Vättern :) Såå, att jag hade lite ont i slutet under vättern är INTE så konstigt. Bet ihop bra ändå tycker jag. Järnvija, pannben och fokus. Fokus och målmedvetenhet är allt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0