Lite lagom

Vet ni, jag har lite lagom framför mig nu:D Eftersom jag inte har mer än två veckor semester sammanhängande i sommar så har jag försökt mitt bästa för att få lite ledighet ändå utan att det stör för mycket på jobbet! Och jag tycker att det ska bli JÄKLIGT skönt att få vara ledig lite extra än bara helger, lyx med någon dag mitt i veckan! Eller bara få sovmorgon någon morgon extra ska bli jäkligt nice istället för att klockan ringer tidigt samma tid var eviga morgon, minst 5dagar i veckan typ 50 veckor om året. Såhär ser mina veckor ut :) Nice va? Nej det är inga traditionella 3-5 veckors ledighet som de flesta har, men jag tycker det ska bli skönt ändå :D
 
v. 23 -  3 Jobbdagar
v. 24 -  4 Jobbdagar
v. 25 -  4 Jobbdagar
v. 26 -  3 Jobbdagar
v. 27 -  2 Jobbdagar
v. 28 -  5 Jobbdagar
v. 29 -  5 Jobbdagar
v. 30 -  SEMESTER
v. 31 -  SEMESTER
v. 32 -  Tillbaka och jobba...

Kommentarer
Postat av: Emma

Ja du är faltiskt värd de! är man som oss konstant alltid jobbar (många gånger mer än 40 timmar i veckan) så är man värd de! Man vet ju knappt inte vad sovmorgon på en onsdag är! Eller typ morgonträning på en fredag är? Bara ha nån exrta dag och få vila på! Ibland önskar jag att jag också jobbade mindre men äsch! Jag tror att jobbar man mindre blir bara bara mer lat! Du är iallafall värd att vara ledig (även om du inte får de gratis):*

Svar: Tack gumsan, det ska bli skönt! Ja de flesta jobbar ju så så det är ju inge extra synd om oss egentligen, skönt att inte vara ensam. Många jobbar ju många fler timmar än så också. (Iofs får de ofta lön efter det isf) Det är tur man tycker om sitt jobb och gillar att vara där :) Men som du säger, ibland önskar man att man fick bara någon dag där man kunde göra nåt annat, bara lite sovmorgon någon dag. Och ja jag skulle vilja kunna träna något tidigare pass någon gång än bara sena kvällar. Haha nä gratis får man inget ;-) Och ibland är det värt att betala nån semesterdag för att få lite extra ledigt :)
MIG

2013-06-04 @ 15:48:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0