Nedräkning - En vecka kvar!

 
Om en vecka smäller det! Taggad! :D Igår var jag ut och körde sista långsträckan. Man känner ju sig lite knäpp när man tar sig ut och cyklar 06.45 en ledig dag! Vi cyklade 15 mil. Eftersom inte alla skulle vara med hela sträckan så blev det en sväng åt ena hållet och sen en sväng åt andra hållet. Först ca 5 mil sen in till stan och hämta upp Matilda och sen 10. Första sex var inte alls så skönt, jag hade så jävla ont i låren. Krampkänningar. Pratade med dem på cykoteket och de troode att det berodde på för lågt varantal, och det är mycket möjligt. Jag  tar hellre till styrkan i benen än flåset, det bara blir så. Måste bli bättre på det. Efter ca 7 släppte det lite och kändes skönare, vid tio kände jag mig rätt pigg och hade kunnat kört snabbare. Känner man nästan alltid piggare efter 10 mil än 5 konstigt nog. Det som är skönt är att OM jag känner mig så trött som jag gjorde igår efter en mil så vet jag ju att det går över och blir bättre så småningom.
 
Sen är det ju helt sjukt va dåsig man blir efter ett långpass på sex timmar. Man gör av med så fruktansvärt mycket energi som liksom inte finns i kroppen. Jag blir så illamående. Det som är bra med Vättern är att man dels åker på kvällen och har kunnat tanka energi hela dagen. Och sen får man ju mat på två depåer så man kan fylla på iallafall lite. De man har med sig nu, bars, räcker liksom inte. Magen kurrar rejält efter 13 mil för mig. Och skavet efter sadeln. Asså, nej det är inte skönt att sitta på en sadel i sex timmar hur mycket man än tränar... Troslös hade varit det bästa igår kväll och idag :P
 
Idag blir det ingen träning utan bara vila efter igår. Jag ligger ute och solar på Lottebo. Just nu har jag satt mig lite i skuggan för att få i mig lite mat och passar på att blogga lite också :) Guuu vilken bra dag jag valde att vara ledig på. Jättefint väder ju :) Enda som är synd är att jag missar studentvagnarna på stan som jag alltid annars går ut och kikar på på lunchen, men det får va idag :) Har varit till sjukgymnasten, fått lite styrkeövningar och nålar igen ajaj, och sen fyllt på kylarvätska i bilen, det är det enda vettiga jag har gjort idag. Det bästa med långpasset igår är att jag med gott samvete bara kan lata mig idag :D :D :D
 
kyss och hej nu ska jag ut i solen igen :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0