Prioriteringstrappan

Det här med att människor är ombytliga av sig det vet man ju. Periodare, jag kan själv vara det precis som alla andra men jag tänker ändå ofta på att det är människor det handlar om och försöker vara ärlig och tänka på vad jag gör, säger och handlar efter det, kanske ibland för mycket och många ggr andra framför mig själv. Enda ggn jag frångår det är väl egentligen om jag känner mig trängd. Känner andra sig också trängda ibland eller är de bara tanklösa. Ibland blir man ju bara så fundersam. Man hänger inte alltid med i svängarna. Ena stunden duger man och andra inte. Eller så duger man INTE i ena stunden och helt plötsligt duger man. Vad beror det på? Är folk ombytliga, eller glömmer de? Eller handlar det om val, att man alltid väljer det som är BÄST av fler alternativ, och valets trappa är det som avgör utfallet, turordningen på vad man själv sätter som högst, bäst, roligast? och då kommer tanken i andra hand? Å ena sidan fashinerande hur det är egentligen. Å andra sidan blir man bara fundersam och ibland fortfarande förvånad, att jag liksom aldrig lär mig. Inte alltid så lätt att hänga med i svängarna alltid. Jag vill bara att människor ska vara öppna och ärliga, det är det bästa. Eller så kanske man inte ska tänka så mycket, jag försöker att inte göra det, det gör ju inte alla andra :) Observera att trots att det här är mina tankar, funderingar och erfarenheter så är det lika mycket en social fundering i stort hur människor fungerar och agerar i samhället och sociala sammanhang helt utanför mitt eget.
 
Det här med att skriva massor av flum som folk faktiskt kan råka ta åt sig av är inte min stil och jag hatar när andra använder tex facebook till det. Men samtidigt måste jag ju kunna uttrycka lite åsikter och funderingar någon gång ibland utan att jag hoppas någon tar illa upp. För ibland händer det att jag faktikst tänker och funderar också ;-) Eller så är det den jävla huvudvärken som får mig extra känslig idag. Haha eller kanske tvärt om, tankarna som ger mig huvudvärk. Måste sluta tänka och gå och lägga mig istället :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0