Bilder Vasaloppet 3 Mars

 
När vi stod i startfältet gick solen upp, det var lite magiskt med så sjukt mycket folk och fint väder och massor av skidor och stavar. Starten gick och iväg åkte vi. Startade nästan längst bak i massan av 16.000 åkare...  Jag är en av knappt 2000 damer. När vi kom till backen... stod det still. En timme senare och vi var fortfarande inte uppe. Snackade lite med folk bredvid en och tassade sakta uppåt.
 
 
Framme i Evertsberg, halvvägs var jag pigg och kroppen kändes skön, förutom att jag var kissnödig så jag avvägde att gå ställa mig i kön, böta drygt fem minuter och åka resterade utan att kissa på mig. Kände att 4,5 mil var lite väl långt att hålla sig till... :P
 
Elina i Evertsberg

Här tror jag att jag är i Hökberg, fortfarande pigg! :) Och ja, man är sjukt ful i dessa glasögon, men det bjuder jag på. Dessutom är typ hälften av alla där lika fula eftersom det är asmånga som har just dessa. De sitter bra och det är ingen skönhetstävling :D
 
Elina ser också pigg ut vid Hökberg

Måååååål!!!! :D
 
Skönt att få av sig skidorna och dricka lite varm saft, nöjd! :)
 
Jag och Elina lite känslosamma i mål.
 
Sista biten till mål försökte jag att inte tänka på målgången, för då fick jag klump i halsen och problem att andas. Jag var inte trött i musklerna eller kroppen, men man är så slut energimässigt så man blir lätt känslosam. Det gjorde att så fort man tänkte på nåt som hade med målgången att göra så ville man bara gråta. Varje gång jag började tänka på det så fick jag tviga mig själv att lyssna på varje ord i musiken jag lyssnade på för att distrahera mig och kunna fortsätta andas normalt :P När jag väl kom i mål ville jag också gråta av lättnad och utmattning. Musklerna var som sagt fortfarande inte så jättetrötta, men sista biten vågade man ändå inte trycka på så mycket för att man va typ rädd att svimma av energiförlust i kroppen. Det är så konstig känsla, för jag va verkligen inte så himla trött trotts att man hållt på så länge, och jag tyckte inte att det var långt och jobbigt alls. Men ändå är det en så skönkänsla att komma i mål och allt bara sköljer över en. Jag lyckades ändå hålla mig hyffsat. Men när Elina kom i mål och gick mot mig och jag stäckte upp handen i skyn och sa "vi klarade det" Då kramade Elina om mig och började gråta, och då var det kört för mig också! Glädjetårar och tårar av energiförlust allt bara sköljer över en. Man får gråta en skvätt när man åkt skidor i över tio timmar utan att typ äta. Då är det okej att vara lite lycklig och låta tårarna komma av stolthet :)
 
Första delen av EN SVENSK KLASSIKER - CHECK!!! =)

Kommentarer
Postat av: Emma

Hur kan man fortfarande vara så otroligt söt HELA vägen genom vasaloppet???????

Svar: Haha, det var väldigt gulligt sagt du ;-) Och nä, jag har nån bild som inte var så smickrande kameravinkel, men den la jag ju inte upp :P
MIG

2013-03-07 @ 19:11:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0