Factor gym

 
Idag var jag tillbaka på Factor efter några veckor (säkert fyra). Skidorna har ju tagit sin lilla tid nu ett tag, både träna inför, ladda/vila inför och efter för att låta kroppen återhämta sig. Idag bjöd Factor på styrka 5+5+3+3+3 av Clean and jerk. 7 min av (6 Clean + 6 push jerk + 16 squat jumps). Därefter 3 min av (5 CJ + 5 burpees). Fasiken vad jag har blivit svagare av uppehållet, känns inte alls som att jag orkar lika mycket. Det gör mig lite ledsen. Men antar att det är bara att kämpa på så kommer man upp i styrka igen!
 
 
Efter passet tog jag på mig löparkläder och joggade ett varv runt cityringen för att få lite kondotion och kanske springa bort problemet i benet innan jag åkte hem. Börjat tröttna liiiite på att ha myror och lite känslobortfall i vänster ben, främst foten. Måste ju vara någon nerv som ligger i kläm, jag tänkte att lite jogg kanske skulle lösa upp benet, verkar inte så nu men hoppas på det. Imorn har jag haft det en vecka, börjar nästan bli lite orolig. Det gjorde att jag tappade massor av koncentration på Faktorpasset då det blev lite värre av övningarna där. Med vikt på stången gör att benmusklerna späns och jag fick nästan myror i hela benet... Skumt. Hur som helst, mina skidkäder är iallafall guld att springa i nu när det är lite kallare ute. Bara sätta underställ under och inget mer så blir det bra! Byxorna kommer jag kunna köra tills jag byter till tunna helt. Grymt! :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0