Knäppa ben

Helt sjukt, men jag har knappt haft träningsvärk alls sen Vasaloppet i söndags :D Trodde att jag inte skulle kunna röra på mig, men jag har bara haft pyttelite träningsvärk i triceps, det är allt :) Måste vara det att man höll på länge men inte så hårt. Var på benmassage i onsdags, tog det istället för ryggen för att reverna i baksida lår har börjat "spela" så fort jag går uppför i tex trappor. Enligt massören så var jag sjukt stel i lår och vader. Musklerna har inte kunnat slappna av. I torsdags var jag andra gången hos kiropraktorn för att kika på knät och resten. Han säger också att lårmuskeln och sätesmuskeln är på tok för stela. Jag har fått i läxa att stretcha rumpan 3 minuter på varje sida, morgon och kväll i sex veckor. Vilken ÖKEN, sjukt tråkigt.
 
Nu har jag problemet att jag har haft myror i vänster fot i två dagar nu, så frågan är om det är nerverna i benet som ligger så pass i kläm att det stryper blodtilförsen lite. Har tagit det lugnt med träning denna vecka för att låta kroppen vila lite extra. Var och simmade i torsdags, crawl. Nu ska jag lära mig på riktigt. Fokus ligger på tekniken istället för sträckan. Tror det är nöta nöta nöta som gäller för att få in flyt och andning. Ska försöka simma en gång i veckan. Men idag blir det tabatapass på friskis. Hoppas att det hjälper för cirkulation i benen och resten av kroppen! :) Nu kör vi igång igen. Etapp två och tre väntar... Cykling och simning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0