Tabataaaa

 
Slår ett slag för Tabata! Har nämnt det förut men jag tycker och tror verkligen på tabata som träningsmetod! Det är lätt utan att man behöver räkna något alls. Och det går så pass fort att man inte bara hinner ta ett par andetag innan det är dags igen. 8x(20/10) 8 gånger av 20sek träna+10sek vila. Det är applicerbart på nästan allt! Styrka, löpning mm. I söndags när jag körde mage så använde jag mig av en tabata-app. Asbra, jag har ju ändå musik i öronen, och att någon då räknar åt mig och säger åt mig när det är paus och när jag ska köra är ju hur enkelt och skönt som helst! :)
 
Jag fick aldrig plats på HIT-passet idag på Friskis (köplats 2...snöpligt) så vilken tur att man kan åka till ett annat ställe och träna då när planerna springer! Positivt med två medlemsskap! :D Så idag var jag på Tabatapasset på Factor. Vi körde Burpees, sit ups på abmat, armhävningar på medicinboll samt boxopp. 8x(20/10) Satan va det sög i armarna på armhävningarna redan efter tredje setet, finns risk för träningsvärk i armarna imorn:P De andra tycker jag gick ganska bra. Mage är ju sjukt jobbigt också för där är jag så svag. Dock hade jag önskat mig kanske 6st övningar istället för 4. Eller så var jag helt enkelt pigg idag! :)
 
På torsdag blir det lek och bus med Emmahjärtat! Och ev Ulle och Maria! Om nån mer är sugen så hör av er! Vi tänkte köra tabataövningar i monstret och på sidan om. På Rockis vid fyratiden =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0