Uppbrott

Jag har precis hört två par som brytit upp efter längre förhållanden. Båda två HELT otippat skulle jag säga. Är det våren som är på ingång som gör att folk känner efter och vill vara fria? Eller är det vår/min ålder som gör att det är fler nu. Svårt att säga. Passar man inte ihop så tycker jag att det är helt rätt! Ålder spelar ingen roll, tid att hitta ny finns alltid. Det är mest det att man blir så förvånad när det verkar som de som har det som mest perfekt uppenbarligen inte alls har det så. Tänk va lite som syns på ytan egentligen.... Jag tycker att det är skönt också att folk vågar gå isär fastän de har varit tillsamman länge. Många är nog väldigt rädda för vad som ska hända då. Det var jag, och jag överlevde och har haft mina bästa år som singel. Sedan finns det också de som bryter upp för lätt tycker jag. Där ingen orkar ta tag i saken, det är såklart en annan sida, inte heller rätt! Man ska vilja LEVA tillsammans i vått och tort och vilja hitta på saker ihop. Det som man tycker är ROLIGAST i livet, ska man vilja dela med sin partner tycker jag. Man ska trivas i varandras sällskap och HA KUL TILLSAMMANS! Det är nog det absolut viktigaste.
 
Jag kan ju inte hymla med att jag faktikst tycker att det kan vara lite positivt att bra människor också har hamnat lite i fel förhållanden, för det ger mig som jag sagt tidigare hopp om min egen tillvaro (ego jag vet). Det är så lätt att tro att de som är singar är något fel på. Typ, varför ingen vill ha dem? Och att det går upp och ner även för de "bästa". Såklart tror jag inte att det behöver vara något fel på en person bara för att den varit singel länge för då skulle det ju vara något fel på mig och det är det inte =) Det ska bara kännas rätt, och det har det inte gjort hittills, det handlar inte om att "ingen vill ha mig" och så är det nog för de flesta. Att höra när folk som har "perfekta förhållanden" bryter upp är sorgligt och man blir bara jätteförvånad. Samtidigt, vetskapen om att det kommer ut även BRA karlar på marknaden, de som man tror ALLA SÅNA är upptagna och kommer alltid vara, känns ju rätt bra för mig :) Men när jag får en sån på kroken så kommer jag hålla fast honom ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0