En tuuur

 
Idag var jag ut en sväng för att samla mil till Vättern. Och bli av med satans träningsvärk i låren sen lördagens Factorpass med massor av Thrusters. Fick ihop lite dryga 5 mil ikväll. Svårt som sagt att cykla så mycket längre efter jobbet då det blir mörkt efter ett tag. Blåste gjorde det rätt regält. Var drygt fram till Tortuna. Sen blev det värre, rak motvind helt enkelt. Haha, det är TUR att man vet att det vänder. Idag kom vinden från öst. Man lägger ju ändå upp rundan så gott det går så man får avsluta med medvind. Känslan när man cyklar i motvind är verkligen förjävlig. Men känslan att cykla med solen i ansiktet och vinden i ryggen är å andra sidan helt underbar :D Då är det riktigt kul att cykla! Så jag tänker ta med det från idag!
 
 
Dessutom fick man cykla utan dubbla byxor, visa lite hud och i bara t-shirt!:D Jätteskönt!!!
 
Tänkte på det, när det gäller motvind. När man åker som jag gör nu, vanligt typ 4-6 mil, även lite längre så vet man ju att man oftast får halva sträckan mot sig och halva med sig när det gäller vind. Eller iallafall 75/25 eftersom det är bara rak medvind och lätt sidvind som ger än skjuts framåt. Hur som helst nån timme mot och sen lite med, med största sannorlighet så är det ju så! Men när man kör vättern sen så snackar vi kanske 8 TIMMAR MOT innan det KANSKE vänder inte bara nån timme, och då är det verkligen bara KANSKE VÄNDER. För då hamnar man på andra sidan sjön och då kanske det rent av är andra vindar. Haha känns ju upplyftande. På vanliga vändor hinner ju inte vinden vända oftast, men då kan den ju verkligen hinna det. Så jag hoppas att vi börjar med medvind, och sen vänder vinden så vi får FORTSÄTTA med MEDVIND :D :D :D
 
 
Jättevacker kväll! Jag är fan nöjd med mig själv varje gång jag tar mig ut just nu! Jag lyssnade på två poddare från P1 :D Det var bra tidsfördriv, rekommenderas som omväxling till musik! Lyssnade på Soran Ismail och Annika Östberg.
 
 
Ifall ni undrar vad det är som motiverar mig och pushar mig just nu så är det denna. Jag jagas helt enkelt av den röda tårtbiten som indikerar var jag borde vara. Den svarta pilen är där jag är, som just nu är på 72% av målet, ca 8 mil framför dagens milstolpe. Så jag ligger bra till. Men kör man inte på några dagar så kommer det röda närmre och närmre. Jag har bestämt mig för att köra 800km fram till Vätternrundan. Så gör jag för att klara mina mål, jag gör allt till en tävling. Istället för att bara tänka att jag ska cykla så mycket jag kan fram tills dess så sätter jag istället ett mätbart och väldigt synligt mål. Då blir det att man liksom JAGAR mil. Så motiveras jag för att nå dit jag vill. Målstapeln är gjord på funbeat där jag har min träningsdagbok. Det gäller att hitta det som sporrar en själv :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0