Nästa projekt? :)

Jag har blivit mer och mer sugen på att hålla på MER med CROSSFIT. Känns som att det verkligen är en sportform som passar mig jättebra och som jag tycker är grymt KUL framför allt!!! :D De är även de passen som är crossfitinspirerade som jag endast väljer på friskis. På Factor är passen lite för korta tycker jag, jag vill ha lite mer, allafall de på vardagar. Helgerna är bättre då det ibland är sprint med, det gillar jag, då blir det lite mer allsidigt. Därför tycker jag tex att HIT är bättre för de är lite längre. Helst skulle jag vilja vara ute och köra så man kan köra mer mördarpass och inte vara så låst inne i en stängd lokal. Apjobbigt, men så kul! Har funderat lite på ideella crossfitklubben i Västerås också, Westridge Athlets, men jag funderar på om man kanske då måste vara bättre grundtränad i just crossfit för att vara med...? Och att man har ambition att tävla. Det kanske jag har bara jag blir bättre. Jag skulle vilja se vad de pysslar med om det skulle vara nåt. Jag skulle vilja satsa och bli rätt bra i det! Frågan är bara hur man ska bli det. Man kanske måste komma upp i de rekommenderade vikterna för övningarna för att komma med? hmm vad vet jag. Och än så länge så har jag inte tillräckligt kunskap om sporten och lyften heller, jag har ju bara kört sen januari. Jag var in och kikade på "the girls" och ska testa på ett par av dem för att se hur man ligger till. Jag skulle vilja hitta ett ställe där man bättre kan lära sig att finslipa teknik under lugnare former, och ett ställe där man kan kötta ordentligt på, det letar jag efter! Finns det i Västerås? Crossfitskola haha? Som det är nu är jag ju medlem i två ställen, friskis och Factor för att få både och, samtidigt som jag har tränat skidor och nu cykling och snart massor av löpning för att jag ska få hålla på med allt jag vill och få så många bra pass som möjligt. Jag skulle vilja hitta lite mer det jag vill ha på ett ställe, både styrka, explosivitet, uthållighet och kondition på samma. Just styrka och explosivitet är ju grymt kul! Jag känner att Crossfit nog kanske blir min nästa "satsning" efter Klassikern. Bara för att det egentligen innehåller allt som jag tycker är kul med träning! Egentligen kan jag börja köra paralellt med Klassikern lite mer så fort Vätternrundan är avklarad eftersom det tar så mycket tid. Tillsammans med löpningen kan man ju lättare köra :) Frågan är bara var och hur jag ska få som jag vill och det jag letar efter! :)

Kommentarer
Postat av: BillyPancho

Mjoo. Jag saknar lite mer chinsövningar på Friskis pass, men annars tycker jag att man kan ta ut sig rätt bra på cirkelfys och HIT-passen och även skivstångspass.

Jag har dock aldrig testat Factor, så jag ska inte säga så mycket. Vad gäller jobbigheten är det bara att lasta på mer vikt. DÅ BLIR DET JOBBIGT! :)

Och bara för att kan gå ut ur träningslokalen (alltså ej krypa) behöver man inte köra ännu hårdare, för det slutar bara med att man blir sjuk. BAM! Där satt den, min första kommentar :)

Svar: Kul att du kommenterade! Ja visst kan man ta ut sig! Jag är ju helt svimfärdig ibland efter HIT-passen! Det är därför jag älskar dem! Så jäkla gött att det är beroendeframkallande! :D

Även om man lassar på mer vikt så vill man ju kunna göra helt korrekt också och inte tumma på tekniken för att man inte orkar, och det är väl det jag vill lära mig bättre.

Och du har helt rätt. Ibland behöver man inte krypa ut från ett pass för att det ska vara fullgott, man ska ju inte alltid mosa sönder sig. Och trots att Fatorpassen bara är drygt 12 min effektivt så har jag aldrig haft så mycket träningsvärk vissa ggr som jag fått där! Keep up the good work! :)
MIG

2013-05-29 @ 14:21:01
URL: http://pekamedhelahanden.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0