Strosapass på gymmet

Jag är lite sur och arg eftersom jag inte kan cykla, det stressar mig. Och att det ska göra så ont hela tiden. Jävligt opraktiskt ställe att ha ont på just nu. Jag vill bara läka så jag kan få köra på!!! Det är ju inte så att det är skönt att springa heller, eller egentligen göra så mycket alls. Sååå.....
 
Idag tog jag mig och gymmade en sväng eftersom hag inte riktigt visste vad jag skulle träna. Såhär i efterhand så skulle jag ha dragit på ett Factorpass, men det är lätt att vara efterklok. Tydligen kan jag inte gymma särskillt effektivt längre. Eller så är det det att man är van vid hela pulpaniken, toksvettningen och slutkörningen man får av pass som man nästan ALDRIG får på gymmet. Inte jag iallafall. Jag har sjukt svårt att pressa mig så som jag pressar mig på pass! Eller motivera mig till ett upplägg som är lika jobbigt. Det är ju jättemånga som bara gymmar och praktiskt taget knappt blir svettiga. Men jag har ju vant mig vid att träna för mig är att bli toksvettig och nästan få andnöd, det är ju DET som är kicken och skönt :) Utom långpass förståss, då får man sällan andnöd på det sättet, men då känner man i form av att man gjort av med massor av energi istället. Körde dock 2 tabataomgångar idag med först battlerope. Asså helvete, det varken ser eller känns jobbigt första två omgångarna, men det svider bra mot slutet, det kan man inte tro. Bra skit. Sen blev det en tabatarunda med expl sit ups. Inte heller så skönt, men jag fick känslan av att jag gjorde nåt vettigt där :P Tränade förresten jättemycket på att göra korrekta squats. Det är så jävla svårt att göra helt rätt! Körde med vikt framför kroppen och då går det okej, sen lägger jag ner vikten och ska köra och allt blir pannkaka, jag är för baktung ;) Men övning ger färdighet!
 
Var upp en sväng på ovanvåningen och kikade in på det passet som jag och Emma alltid var på tidigare för det låt nå in i helvete ner till stretchrummet så jag blev så nyfiken. Ballslamber kan ha varit en av anledningarna. Fan Emma, vi måste gästspela på passet nån gång snart och busa lite :)
 
För övrigt så funderar jag på att dra tillbaka mitt påstående tidigare om att satsa på crossfit. Körde lite chins idag och det finns inte en chans i helvetet att jag kommer lära mig lyfta HELA min egna vikt. Tror jag iallafall, det känns himla långt bort. Altervativt att faktiskt droppa tio kilo så kanske det är lättare att lyfta sig själv:P Dessutom hade jag ju glömt det alldra viktigate, nästa år ska jag ju inte alls satsa så hårt på träning, då ska jag ju supa och festa hela året ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0