Tisdagsbus

 
Idag busade jag och Maria till det lite efter HIT-passet. Det var ett roligt pass! :) Men inte sådär sjukt jättejobbigt faktiskt. Varmt satan var det inne i lokalen och ingen luft, men det var lite färre konditionsgrejer så det var nog det som gjorde att hjärtat inte rusade tokmycket. Kände mig rätt pigg också så det var nog mycket det. Tror både jag och Maria var pigga till skillnad från förra tisdagen när ingen orkade nåt :P
 
WOD:
1. Kettlebellswing, sprint m vikter, russian twist.
2. Boxhopp, Hand stand Armhävning på box, Marklyft.
3. Burpees m Medicin ball, OH utfall, Fällkniv m boll.
4. Clean & jerk, Lat.jump, Expl sit ups.
Bonus: 1 ton golv till tak.
 
Lite kul för på ettan släppte man ju aldrig kettlebellen och på trean släppte man aldrig bolljäveln. Jag kan ju säga att vanliga burpees räcker, man behöver inte en boll för att det ska vara jobbigt! ;) Bonusen var att hur man ville lyfta 1000kg från golvet och upp på sträckta armar. Gällde att välja lite smart. Så man skulle orka, men ändå beöva lyfta så få ggr som möjligt för att hinna med. Jag valde först stång med 30kg några stycken sen gick jag på 16kg kettlebell. Det är ju ändå 160kg på tio stycken. Kom upp i strax över 900kg när tiden gick ut. Tror ingen hann klart. Jag har sagt det förr, men fan va jag älskar att träna såna här pas, snacka skit med alla trevliga människor och bara ha roligt! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0