Klassiker i lördags - kniven imorn

 
Känns lite konstigt. Från att vara stark krigare i 3 mil löpning tills att bli sjukskriven i 3-4 veckor. Blev lite snabbapuckar, men det är väl lika bra att på det gjort. Imorn lägger jag mig under kniven. I tisdags ringde de och sa att jag fick op-tid på torsdag. Var där igår och tog blodprov och pratade med operationskordinatorn. Idag jobbar jag halvdag och ska strax upp och träffa narkosläkaren och upp på avdelningen och läggas in. Förhoppningsvis blir det så att jag kan få all info och tvål och sen få åka hem och sova så slipper jag vara där innan. I morgon bitti opereras jag. Snittas och så plockar de bort systan och det som är förstört av äggstocken. De tar även ett nytt cellprov och en bit från livmodertappen som jag hoppas ger ett mer positivt resultat. Som bonus byter de ut spiralen också när de ändå är i farten (det är ju iallafall positivt, för det gör skitont att sätta in). Jag kommer att få ligga kvar minst över natten till fredag mest för att ha tillgång till snärtstillande. Ogillar idag när de sa att de antagligen kommer att lägga en ryggradsbedövning också, det låter hemskt för mig som är livrädd för nålar :S
 
 
Så sen beräknas jag att bli sjukskriven i 3-5 veckor. Kommer att vara sjukt tråkigt att inte få träna och röra på mig förutom promenader. Kommer klättra på väggarna. Men ska bli himla skönt att få ut skiten iallafall. Så hinner jag bli frisk och på benen igen snabbare! :)
 
Igår var jag iallafall och körde lite guns med Freddan, mosa ur kroppen lite innan jag blir fråntagen den rättigheten att träna :)
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kan du inte fråga om de kan hjälpa dig med foten också på samma gång :p Utnytja samhällsresurserna!

Svar: Hehe, Jag ska fråga :P
MIG

2013-10-02 @ 12:43:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0