Attans

När jag såg brevet från Landstinget Västmanland på hallmattan så trodde jag att jag hade fått op-tid, men det var det inte, det svaret på cellprovet jag tog när jag var där. Det är ett prov varje kvinna över 23 tar med tre års mellanrum, så jag tog det när jag ändå var där sist. Man hade ju hoppats på ett kort brev med ett negativt svar i positiv bemärkelse, alltså att allt var grönt. Men så stod det:
 
"Provet var lite svårvärderat så man har svårt att säga om det var normlalt eller om det finns några cellförändringar. Du kommer därför att bli kallad inom tre månader för en ny kontroll där man tittar lite närmre och tar prov från din livmodertapp."
 
I vanliga fall kanske man inte skulle ha brytt sig lika mycket, men när man redan har en systa i magen så känns det ju sådär bra. Det är säkert helt normalt, men såklart finns ju lite rädsla... Att behöva ta sig dit igen för att "titta närmre" är ju inte bästa omdömet. Allt är säkert bra, vi håller iallafall alla tummar! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0