Endorfinknarkar - Tema högintensivt

 
 
Sprint sit ups   100 st        
Armböjshopp fötter på pilates  15 st        
Armböjshopp på knä  10 st        
Axellyft m band   40 st        
ryggdrag   40 st 30 kg      
Raka marklyft   20 st 60 kg      
Full sit ups   50 st        
Push press   10 st 35 kg 10 st 30 kg  
KB halvsving   10 st 24 kg 20 st 20 kg  
MB push ups   20 st        
HS push ups   10 st        
HR push ups Straff/vila 50 st      
 
Igår fick jag vara med på ett pass igen. Ett pass som funkade utan att använda benen direkt. Älskar när jag kan vara med och busa. YEY! :D Tungt var det. Men kom ca 1,5 varv. Man kommer längre och längre för varje gång. Full fokus! :) Raka marklyft tycker jag är lite svårt, gör hellre vanliga, men det går ju inte för knäna. De känns lite ömma idag men det ger sig nog. Hade tänkt testa lite löpsteg idag men jag är så rädd för att det ska göra ont så då kommer jag liksom att tappa allt mitt menala också. Så jag väljer att inte testa för att ha full tilltro till lördag istället :D
 
HS push ups kan jag ju inte göra helt, men jag gjorde de ändå hellre och gick ner så långt jag orkade mot väggen, istället för att ta boxen. Kanske kan kallas fusk, eller så väljer man som jag att se det som att man försöker på det riktiga och övar för att man till slut ska kunna göra riktigt!
 
Armböjshopp var ju ett jävla satyg:P en riktig utmaning som jag inte gjort förut och som när jag testade innan passet inte kunde göra en enda haha. Man skulle stå som en armvävning med fötterna uppe på en pilatespoll och en 15-kilos medicinboll liggandes på golvet rakt under huvudet. Sen skulle man göra en armvävning och hoppa med händerna upp på bollen och sen ner igen. Det som krävdes var att man gick ner så man satte pannan i bollen för att kunna få kraften med sig upp så man fick schwung i kroppen och kunna lyfta sig själv. Träffa medicinbollen rakt på och utan att trilla av pilatesbollen med benen också (då blev det 10 straff hr push ups). Till det här hör att man kommer från att ha gjort 50 sit ups på övningen innan så bålen är ju lite småtrött. Helt sjukt ändå och STOLT, men första varvet var det ren FOKUS och jag lyckades att göra ALLA 10 st utan att trilla av eller misslyckas. MAN KAN OM MAN VILL!!!! :D Andra varvet var jag så trött så då kunde jag göra endas fem st. Sjätte testade jag 2 ggr och föll av båda, fick bara upp ena handen för jag kunde inte längre ta i för att få kroppen att lyfta. Så då gjorde jag straffet och sen gjorde 10 arböjshopp till på knän istället. Riktigt rolig övning faktiskt! Svår men jag ska öva! :)
 
DAGENS MISS: Hahaha skrattar lite åt det fortfarande. Hjälpte till att plocka undan lite efter passet och så när Tobbe skulle rulla in vagnen med uppradade vikter till stängerna så satte jag mig på vikterna på vagnen (ni ser den i mitten av bilden oven) och åkte med så det skulle vara lite tyngre att skjuta på och han skulle få träna lite ;-) Men när vi kom fram till tröskeln så tvärnitar han ju. Vikterna ändrar riktning, trycks ihop och nyper tag som fan i skinnet precis under rumpan. Så nu har jag klämmärken under rumpan så man ser exakt hur bred en 20-kilos vikt är ;D
 
 
Älskar att träna med mina vänner! De som känner mig vet ju att jag dessutom älskar Red Bull Jäger! :D
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0