Fuck

Testade försiktigt att vara med på ett cirkelfyspass igår efter att ha avstått och vilat i två veckor! Stolt! Jag plockade bort typ alla benövningar och tyckte att jag var duktig. I bakhuvudet var det ändå något som gnagde att det inte var så smart. Det gjorde ont när jag skulle göra marklyft så jag fick se till att verkligen inte böja benen något alls. Mer rygglyft. Var lite osäker till att göra benböj på Bosu men gjorde den ändå, superförsiktigt...
 
Jag ville kolla formen och se om det hade blivit nå bättre, det måste man ju kunna göra efter två veckor. Men idag har jag ondare igen, damn. Fick bannor av min sjukgymnast att jag hade gjort benböj trots att det var utan vikt. Han menade på att det var bara utan vikt om jag var i viktlöst tillstånd (vilket jag ju inte var, känner inte till några vakuumhål i Västerås) Så 65kg*ca30 st är nästan två ton på senorna. Okej jag fattar poängen, men blir som en fyraåring som inte får leka. Jag är ju för fan asduktig på att för en gångs skull faktiskt VILA. Testade en gång och nu får jag fortsätta att inte vara med på ett enda pass då.. Det suger. Forhoppningsvis gör det bara lite ont idag och sen lägger sig igen.
 
Jag har börjat bli riktigt orolig för Lidingöloppet. Kommer jag ens kunna springa alls??! Jag ska ta mig igenom om jag så ska GÅ hela (och hoppas att inte repet tar mig). Jag har haft ont i knäna till och från tidigare också, det är inget nytt för mig. Och jag var ju så glad att det faktiskt gick så bra att springa som det gjorde! .. Tills det inte gjorde längre. Hade det inte varit för Lidingöloppet så hade jag kört på, förr eller senare släpper det ju, men jag vill verkligen inte ha SÅ ont när jag ska springa tre mil. BER TILL HÖGRE MAKTER OCH HOPPAS ATT NÅGON HÖR!
 
Är det så här det kommer bli när man blir äldre? Mer och mer krämpor, fler och fler fel och mindre och mindre man kan göra??! Jag som alltid varit frisk från typ allt, känns som att en del skit har kommit i år. Just idag är jag bitter. Sa jag att svaret för om jag får lämna blod har kommit också, och det får jag INTE. För dåliga järnvärden tydligen. Slår ihop det på bitterdagen. Imorn tar jag mig i kragen igen, för ingen vill ju vara bitter för länge, det gör ju inte livet roligare! :)
 

Kommentarer
Postat av: Billy Pancho

Ja. det är ett skit när kroppen ska "krångla". Man förstår hur viktig hälsan är! Blir också rädd för den dagen då jag inte kan träna, tycker också det är tråkigt att kroppen inte pallar som när man var tjugo men det positiva är i alla fall att man blir klokare med åren! (inbillar jag mig) :)

Angående järnbrist, det hade jag också en gång i tiden. Fick då tips om att äta mer blodpudding och vips så var blodvärdena bra igen! Äter typ blod en gång i veckan, värsta vampyren, heheh.

2013-09-11 @ 07:15:27
URL: http://pekamedhelahanden.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0