Ett riktigt blogginlägg

Här kommer ett litet inlägg om helgen! Startade med sushifredag som förra fredagen. Haha skulle kunna bli ett beroende, det har ju hänt förr :P Sen kom Emma över och mös med mig och jag bjöd henne på chokladfondant som jag för första gången gjorde. Smakade gott men blev inte helt som jag önskade. Får göra nytt försök.
 
 
I lördags körde jag med Madde på partner workout på Factor på förmiddagen. Jag älskar mina lördagsträningar där. Bästa sättet att komma igång med helgen på! Däremot hatar ju egentligen FS (Front squat) Men eftersom jag nu går på det ibland så går det verkligen bättre och bättre och jag är inte så kass som jag trott. Vanligtvis brukar vi springa 200m, men idag skulle vi springa det med viktplatta på raka armar ovanför huvudet. Man tänker att det borde bli jobbigt för armarna. Och ja det blev det också, men problemet var att man liksom inte kunde springa utan wobblade fram lite som en pingvin. Det var jättesvårt att ta ut stegen helt eftersom man inte fick gung på kroppen när armarna var låsta uppåt. Blev riktigt jobbigt och tog dubbelt så lång tid som annars.
 
Passet såg ut såhär, först styrka FS 5+5+3+3+3. Kom upp i 45kg. Ville köra 50, men jag kan ju inte frivända det än :( Och då blir det ju lite svårt att gå ned i en squat om man liksom inte får upp grejerna till utgångsläget :P Måste hitta så jag kan ta 47,5 först för att få bort alla hjärnspöken! Stolt över Madde som tog nytt personbästa på både frivändning och FS!
 
Woden var AMRAP 25 min

40 FS
40 MB Push ups
20 FS
200m med viktplatta
 
Vi kom dryga tre varv. För två veckor sen startade jag med 35 kg och gjorde bara fem stycken innan jag upptäckte att det var överambitiöst, slängde av och körde passet på 30. I lördags körde jag hela passet på 35kg. Hejja mig! ;) Hann med 97 reps FS på 35kg, 60 MB pushups och tre varv löpning på dessa 25 minuter. Så fort man kör ett pass med någon man tycker om så blir det nästan alltid kul, oavsett vad man ska göra! :)
 
 
Sen var jag och Emma en väng på Erikslund och jag köpte de här godingarna :)
 
 
På kvällen var det dags för 30-årsfest igen. Denna gång Alexandra. Det var jättetrevlig kväll trots att jag var rätt trött. Trevligt att prata lite med tjejorna som jag inte träffar så ofta. Tog en liten sväng till Hatten på kvällen sen. Fasligt mycket folk ute och jag kände mig inte helt bekväm. Hade nog för lite alkohol innanför blusen för att klara av att det var så mycket. Hade ju bokat in och lovat mig på CGX på söndagen så jag höll mig i skinnet!
 
Söndagen startade med att jag vaknade av ett mess från Emma och så drog vi och Nicke till IKEA för frulle :D Mums, och alltid kul med utflykter och lite annat än bara vanligt. Lite besviken att jag inte fick pannkaka bara :P 
 
Sen hörrni, avverkade jag min andra dejt av innestående tre dejter. Jag har alltså bara en kvar som det är nu, yeheeey. Säkert snart två iallafall. Från att ha haft det lite jobbit på morgonen. Dels sovit för lite också. Men dejtande som innan gör en nervös, under dejten så är det onaturligt och sen efter så är man lite urtömd. Oftast lite smått depp också eftersom det kanske inte var en sån bra match. Man hoppas ju liiite iallafall att det kanske kan vara nåt intressant. Det är ju liksom inte riktigt jag att gå på dejt med en okänd människa. Nästa dejt tycker jag borde få vara lite lättare, alltså någon jag iallafall har träffat någon gång!
 
På eftermiddagen skulle jag sen på CGX och det var så himla skönt att komma till träningens trygga vrå igen. Där känner jag mig hemma och det är sånt som jag tycker är kul. Och OM det var kul :D :D :D Endorfinkick och lyckorus på mitten och kan kände mig så stark och det var så jädrans kul bara att vara där. Jag sket i att det gjorde ont i kroppen för glädjen överglänste liksom all smärta. Vid battleropen som är bland det jobbigaste på varvet så kom en jättepeppande låt som gjorde att jag liksom hamnade i lycka och bara körde på. Innan hade jag tagit tungt på både Thrusters och push press. 30kg är bra för att vara de stängerna. Ren GLÄDJE. Hela rummet var som en tropisk bur av svettiga människor och alla var så sjukt fokuserade och så jäkla starka, pushande och motiverade. Bästa partnern in crime, härliga medtränare, goa vänner och bra ledare. Tillsammans är vi starka. FY FAN VA JAG ÄLSKAR NÄR DET ÄR SÅ!!!!!!! Det ger mig verkligen så mycket mer än bara en trött kropp. Kärlek till alla som deltog! <3 
 
Fick energi över till att tanka bilen (som jag verkligen hatar), bära in mina sommardäck i bilen så jag skulle kunna byta dem, och sen komma hem och mysa ned mig i soffan.
 
Idag har jag lite smått ont i hela kroppen efter helgens aktiviteter. Mest sänkt är jag nog av sömnbristen inatt. Jag var ju hög på endorfiner så jag kunde inte riktigt slappna av och somna haha. Får nog bli vila idag, för det känns som att det kan vara smart för kroppen. Kanske hem och sova klockan sju ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0