Lax

Lax är ju så gott! Gårdagens mat bestod av färsk pasta med laxsås gjord på creme fraiche, röd stenbitsrom, peppar och dill. Till det så hade jag tomater, babyspenat och en sväll citronsaft. Det är inte jätteofta jag äter pasta längre men igår var jag sugen på det, så då fick det bli det :) Men det här med att pastan räcker till 2 portioner... hur mycket tror de att man äter egentligen. För mig räcker det till typ 4-5 portioner.
 
 
Idag gjorde jag enklaste och godaste laxen. Ugnsgrillad lax med sötpotatis och broccoli. Asså grönsaker och sötpotatis i ugn är ju såååå gott!!! Kan inte få nog av det. Serverades med minikeso, babyspenat och tomater. Supergod, lättlagad och nyttig mat :)
 
Det var två tips från mig. Efter ett kul HIT-pass så var det gott med mat och nu är det strax dag för sängen. Imorn är det liiiite kortare dag. Kram på er! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0