Planering löpning



Använder lunchen till att försöka planera hur jag ska lägga upp löpningen från och med nu. Det här går inte. Jag måste ha ett schema att gå efter. Och planera vilka dagar jag kan ha kvar min träning på Friskis. Problemet är att få in tillräckligt med vila. Efter intervaller så bör man vila i minst 48 timmar från högintensiv träning. Eftersom det är det enda jag gör på mina andra pass så måste jag försöka se så att de inte hamnar dumt till. Jag måste försöka få till två hela vilodagar så kroppen får ordentligt med vila. Jag inser ju att jag inte kommer att kunna ha kvar både lördag (Factor) och söndag, tisdag (HIT) om jag ska få till löpningen också.
 
Sen är ju frågan om jag ska sikta högt eller hålla mig till överkomligt :P För kroppens största chans till att hålla ihop så kanske det smarta är att ta mållet 3-3,5h. Där känns starten på en nivå som jag är på nu och det kan ju vara bra :P I det schemat så känns inte heller passen som en klump i magen utan lite lättare och det är nog bättre för psyket och ett vettigt sätt att ta mig igenom det här. Får klura lite till hur jag ska få ihop det på ett smart sätt med vila och de andra passen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0