Vardag


Jag gillar verkligen vardagen. De flesta längtar hela tiden till helgen. Från måndag morgon längtar folk redan till fredag. Jag tycker att det är synd att slösa bort så mycket tid på att vänta på något annat istället för att göra varje dag till en bra dag. Det har jag säkert sagt förut men jag menar det verkligen. Alla dagar kan inte vara top notch såklart. Men en dag ska ändå vara rätt bra. Jag gillar att äta vettig frukost, ta sig till jobbet och jobba och sen hem och oftast träna. Jag gillar rutinen att det är ordning på torpet. Jag gillar att göra rätt för mig på jobbet. Jag gillar att kroppen mår bra av vettig mat på vettiga tider. Jag gillar att träna och blir lycklig av att komma hem slut i kroppen.
 
Idag var det en jobbig dag på jobbet, har det varit ett par veckor för de håller på att bila golvet eller nåt på våningen över mig på och det låter fruktansvärt hela tiden. Jag blir jättirriterad och har kort stubin konstant. Jag är så himla känslig för ljud som är konstanta. Typ, borrljud, byggljud, snarkningar mm. För några veckor sen hade vi tinitusljud i ventilationen och jag håll på att gå i bitar. Säkert därför jag hatar blåst också, för att det tjuter så fasligt i öronen. hur som helst, nu kom jag off track. Det jag ville säga var att trots att dagen har varit jobbig så gillar jag ändå det. Jag tog mig ut en snabbis på luchen för att fylla på med lite energi i solen. Att komma hem från jobbet och sen direkt byta om och åka till träningen för att hinna. Snacka skit med vänner och slita på ett hårt pass. Känna kroppen brytas ned för att stärkas upp. Känna sig stark och glad. Idag på bonusen tryckte jag till och orkade göra riktiga burpees och trycka helt från botten direkt upp, vilket reulterade i 2 st extra per 20 sekunders intervall än tidigare. Sen gick vi upp och svingade lite i ringarna och baren. Vill lära mig att göra ordentliga pull ups, chins utan snöre och TTB. Kul med lite lekstuga och få tips som gör en bättre.

 
Känslan att komma hem, duscha, äta mat och sen är soffan så himla mysig. Slötitta på nåt program och insupa känslan av en skön dag. Känna lugnet infinna sig och känna hur bra man har det. Det krävs inte så mycket för att känna att vardagen är en fin del av livet. Att vänta känns bara dumt. Jag lever hellre, tar tillvara på det lilla. Noterar allt som är bra och lägger inte så mycket energi på det som är mindre bra. Lever en dag i taget och känner glädje i småsakerna som ger mig energi. Men det kommer inte gratis, det är en inställningsfråga, flera val och att skapa sina egna förutsättningar :) Ibland misslyckas man, men jag strävar efter att helt enkelt lyckas oftare än jag misslyckas.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0