Motivationspriser! :D

 
Ni vet ju att jag ska springa Lidingöloppet i september igen. wiihooo, eller nåt, aj aj aj ;-) Och anledningen till att jag gör det är största delen att jag är så surskallig att jag vill ha REVANSCH från förra året. Då gjorde det såå ont i kroppen, vilket det visserligen kommer att göra nu med eftersom det är ett långt och jobbigt lopp, MEN jag vill kunna göra bättre på olika sätt. Dels så vill jag vara i bättre form helt enkelt, kunna träna ända in utan skador så det håller vi tummarna för, och dels vill jag kunna orka jogga hela vägen. Jag vill slå föregående års tid vilket jag borde kunna göra om jag inte blir skadad igen. Då "sprang" jag på 3:41:30. Och så tänkte jag att jag skulle ha lite olika mål för loppet. Alltså inte bara en tid och missar jag den så är jag sämst, det gör bara att man blir stressad och ledsen om man misslyckas. Det orakar jag inte med. Utan att jag ska kunna ta guld, silver eller brons. Och så ska jag ha egna priser för detta. Nu behöver jag hjälp med bra priser som man kan ge sig själv för olika nivåer. Jag tänkte mig typ följande:
 
Diamant: 3h - En resa utomlands eller en racercykel
(Asså, det är ju min drömtid nån stans i fjärran)
 
Guld: tid 03:15:00 - En weekend nån stans?
Silver: tid 03:22:30 - ?
Brons: tid 03:30:00 - Restaurangbesök på K9?
 
Löpstegspris: En manikyr?
Om jag har löpsteg hela vägen och aldrig går, utom depåer förstås. Tillägg till Guld, Silver och brons och övrig placering.
 
Guld och mitt egentliga mål är beräknat på en snitttid på 6min/km + 3 min i varje depå. Sen måste man ju komma ihåg också att det skulle innebära 26 minuter snabbare än förra året, det är mycket.
 
Det här är alltså bara förslag på priser och det är här jag behöver HJÄLP! :) Sånt som man annars inte unnar sig eller köper, kan både vara saker och upplevelser. Ge mig förslag, hit me! Så många ni kan så ska jag skapa mig en målbild och en stark vilja att nå dem! :)
 
Puss!

Kommentarer
Postat av: Tone

Bästa belöningen är en dag på spa! Det är man iof värd bara av att genomföra ett lopp, eller en pedikyr för dom små fossingarna som kämpat sig runt :)

Svar: Tack för tipsen! :) Pedikyr tänkte jag nog ha som löpstegspris eftersom det handlar om just fossingarna. Men eller hur, man är typ värd allt bara man tar sig runt!
MIG

2014-07-08 @ 09:33:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0