Utomhusträning - Tabata!

 
Idag blev det tabata i lekparken utanför mig med 6 övningar. För er som inte vet så är tabata alltså ett träningsupplägg bestående av 8 varv av 20 sek träna och 10 sek vila. Körde på lite mer styrka än flås idag eftersom jag sprang igår. Dessa övningar gjorde vi.
 
Mountain climbers. Stå på alla fyra, alltinera med att hoppa in ena och andra foten så långt fram du kan.
 
Dips. Sänk ned kroppen så triceps får jobba.
 
Semi hand stand push ups. Jag kallar de semi eftersom hela egentligen är mot en vägg. Det här är den lite lättare varianten där man hamnar i nästan samma position men för mig som inte är tillräckligt stark för riktiga så är denna ruskigt jobbig.
 
Stjärnan. Ned i en armhävning och sedan upp i en stjärna. Ner igen i en armhävning och rotera kroppen åt andra hållet.
 
Liggande pull ups. Dra dig upp mot stången och håll emot tillbaka.
 
Strikta sit ups med kvastskaft. Sätt fötterna under något och ett exempelvis kvastskaft bakom skuldrorna. Använd magmusklerna för att ta dig upp. Denna är svinjobbig tycker jag.
 
Riktigt bra pass tycker jag att det blev. Så himla kul att man kan göra det så jobbigt med så få medel till hands. Älskar när man kan få bra träning bara av att hänga på en gräsmatta och i en lekpark! Risk för träningsvärk imorn! :)
 
Bara att säga till om man vill haka på någon dag! Detta är träning som alla kan vara med på och det är jobbig men kul. Oklart av Nickes min om det var kul eller inte hahah.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0