Gäddeholm


Igår var jag och köpte mitt tredje knäskydd. Ett till väster, en till höger i FEL storlek och igår en till höger i RÄTT storlek. Nu är jag trött på att ena satt så dåligt. Men man drar ju sig lite för det eftersom de kostar 600 kr styck. Pratade också med honom om om han trodde att det var okej att springa. Jag fick ju så satans ont sist jag sprang förra veckan och sedan dess så har jag vilat. En helt annan smärta än jag normalt springer med så jag var riktigt orolig. Dessutom har jag varit rädd och deppig sedan sist jag sprang eftersom det gjorde så ont och tänkte, nä nu är det fan kört helt.... Men han sa att han inte trodde att det ska vara någon fara. Bara belasta och vänja knäna. Nu måste jag bli bättre på styrkeövningarna så jag håller mig bra.
 
 
Med okej från sjukgymnasten tog jag och Nicke en tur till Gäddeholm via grusstigen från Framnäs. Parkerade bilen vid framnäsbadet och sprang därifrån. Vi sprang inte riktigt hela vägen fram till gården i Gäddeholm eftersom jag inte ville springa så långt just igår med tanke på knät som inte var så bra så jag ville ta det lite lugnt. Blev 14km. Snittade på en hastighet på 6.07 inkl en del stopp för fotografering. Så jag tror vi höll helt okej tempo. Sen var det ju helt platt och inga backar som drog ner tempot heller. Skönt med sådana vändor också när man ibland slipper backarna helt.
 
 
Sen var det så in i h*lvete varmt och kvavt så man fick springa utan tröja, så himla skönt blev det då! Skillnaden åt ena hållet när man hade pyttelite motvind mot när man sprang tillbaka i vindstilla/medvind var rätt stor, då fick man ju ingen svalka alls, då åkte tröjan av. (Lite obekväm med en sån bild men det är ju ingen skönhetstävling och jag är inte perfekt, lite hit och dit får man stå ut med) Den sträckan var lite rolig att springa som omväxling till Björnön eller RL. Det var ett par raksträckor som var lite trista men annars bra. MEN det krävs att det är moligt när man springer den sträckan, för det är så öppet vissa bitar att man skulle dö av solsting om solen sken.
 
 
Helena på grön(gul)bete :) Glad tjej att jag ens kunde springa igår. Det känns så himla bra. Men jag är lite trött i benen idag, kan jag säga. Ska bli skönt med dunka på med test av nya HIT-passet ikväll. Ser fram emot thrusters, NOT! ;-)
 
Måste berätta också att igår efter löpningen svängde vi förbi affären och där sprang jag på min förra sjukgymnast, han som sa åt mig att vila sista 6 veckorna innan Lidingöloppet. Det första han sa var "Tjena, hur går det med att förstöra kroppen?" haha, slag under bältet :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0