Ibland

Känner jag att jag bara ska hålla käften. Inte ha en åsikt, eller iallafall ha den för mig själv. För det som verkar störa folk mest, är när man har en åsikt som inte är densamma som någon annans. I de fallen har jag inte svårt att prata, men känner ofta att jag kanske borde hålla saker ännu mer inom mig. I vissa fall skulle jag vilja ha mer stopp.
 
Å andra sidan känner jag att jag blir mer och mer lite folkskygg, väldigt blyg i fler sammanhang, mer tillbakadragen, till och med bland vänner, och ibland känner jag att det är bäst för alla om jag håller käften och håller mig på avstånd. Det är ju såklart inte bäst, för då skulle jag få ett förbannat tråkigt liv. Ibland känner jag att det blir helt tomt i huvudet och jag har ingen aning om vad jag ska säga. Mer ofta än förut i sociala sammanhang. Vill inte verka tråkig eller obildad men jag tycker ibland att det är jättesvårt att ha bra saker att säga, mer ofta än sällan. Jag gillar dessutom att lyssna på andra som pratar, tycker det kan vara lika givande som att jag själv öppnar munnen. Så om ni tycker jag är tråkig, så är det bara det att andra har vettigare saker att säga, jag gillar att lyssna. Men ibland vill jag krypa undan, rädslan att folk ska tycka att jag inte bidrar med något bra. Försöker umgås med folk ett tag till :P Låt mig inte försvinna för långt bort. Imorn kanske det vänder :) Måste nog tvinga mig ut lite mer!
 
Sen skulle jag vilja lära känna vissa vänner mer. Känns som att de får för lite tid i mitt liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0