Lunch med en vän och Nytt HIT-pass

 
Idag hade jag turen att få äta lunch med en vän jag träffar för sällan på tu man hand. Jättemysig lunchtid <3 Efter jobbet var jag och testade ett av de nya uppläggen för HIT, HIT35. HIT som kräver lite mer förkunskap än vanliga HIT eftersom det inte är någon genomgång, man förväntas kunna ändå eftersom man har gått mycket på det innan eller liknande träningsform. Idar var det fyra gånger så många ledare som vanligt och bara 12 motionärer. Där kunde man inte fuska inte :P
 
Upplägget var uppvärmning och sen AMRAP på 12 min på 10 C&J, 20 sprint sit ups, 10 floor slam, 20 HR push ups, 10 rhuters och 20 ryggdrag. Allt som krävdes var en boll och en skivstång med vikt :) Bra upplagt pass! :D Bra övningar! Man får ju sätta vikten efter den övningen man är svagast i, vilket för mig är trusters. Hade kanske kunnat ha kvar lite mer ett tag till, gick nog ned lite för snabbt i vikt, men det var jobbigt ändå. Måste säga att jag förvånansvärt tog mest slut under armhävningarna!
 
Nu har ju friskis bestämt riktlinjer för passet och inte ledarna, men om JAG skulle få bestämma ;-) så skulle det antingen vara en lite längre AMRAP eftersom det är så många övningar som 6 st och många repetitioner av varje. Alternativt färre övningar så man blir riktigt trött på just de övningarna. Max 4 st. En ide tycker jag annars kan vara stege på det man gör... 5 övningar eftersom det är minimi för passet och sen kanske göra 3,6,9,12,15 osv. för varje varv. Hehe jag har så många åsikter och idéer :P Älskar ju sånt där! :D Skulle själv vilja vara ledare om jag inte var så ego och ville träna själv haha!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0