Vätternrundan

 
Ca 22.40 För ett år sen i morgon var det jag som stod i startfållan, glad och lite nervös i väntan på ett långt cykeläventyr. Jag hade gärna stått där i år igen. Det var verkligen ett äventyr och jag tyckte det gick lätt och var bara KUL mestadels av sträckan. Det var endast två mil som var jobbiga av 30. Jag önskar de som ska åka ett stort lycka till och säga att det kommer att gå så bra så. Precis som med alla lopp så dras man med i stämning och gemenskap så man tänker inte på hur långt man cyklar :D
 
Mina tips är att HÅLLA IHOP med andra och aldrig åka själv. Stanna vid alla depåer även om man inte tycker att man behöver, första är möjligtvis okej att skippa. Ta bara nåt litet isåfall och åk vidare om du inte känner behov av att stanna. Se till att ha lite krafter kvar till slutet för backarna där är lite motiga, men var lugna, de tar slut i mål ;-) Se till att ALLTID ha gott om vatten i vattenflaskan. Aldrig CHANSA på att man klarar sig. När man märker att det är slut så kan det vara för sent. Se till att håll dig på cykeln, var rädd om dig själv och dina medcyklister, en olycka sker så lätt. KLICKA UR fötterna när du stannar, blir så pinsamt annars ;-) Åk med hjärnan och sedan resten med hjärtat. Och ett tips till, NJUT för fasen!!! Det är en fantastisk upplevelse och en riktigt rolig utflykt. För mig var det ren njutning när solen gick upp på morgonen, så himla vackert. man insåg att man cyklat hela natten och hade massor av krafter kvar. Alla lysen under natten som var så himla coolt. Och stämningen. Glöm inte att lägga märke till detaljerna som gör resan så fin. Glöm inte att njuta, resten kommer gå som en dans!!!
 
Lycka till alla cyklister! :D
 
 

Kommentarer
Postat av: Salisen

Men hörru, vart tog videobloggen vägen? Jag gillade den!!!

Svar: hehe, attans hann du med att se den :P Ja jag fick lite ångest över ett så långt klipp. Men jag lägger tillbaka den på den dagen
MIG

2014-06-18 @ 22:12:05
URL: http://salisen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0