Helgen



Igår var jag på dubbel 30-årsfest! Jättetrevligt och roligt! :) Vi var ute på Tidö. Kul att få klä upp sig lite och så. Hittade en ny klänning i fredags som jag passade på att ha. Så himla skön. Och så är det en sån som man kan äta i utan att det syns :P Och det var bra tänkt för de bjöd på jättegod mat! :D Nu börjar håret också bli i lite mer lagom längd igen så att jag börjar trivas åtminstone lite mer. Till axlarna känns som lagom :) Tror inte att jag kom isäng förrän typ 3. Jag älskar mina vänner! Riktigt bra ordnat av födelsedagsbarnen och tackar för en mycket bra kväll! och för att jag fick komma :* Dessutom fick jag åka snygg tvåsitsig sportbil ut! :D :D
 
 
Som "tur" va så bjöd de inte på någon sprit, utan cider, ol coh vin vilket gjorde att jag kunde vara med på dagens Triathlon på Friskis, fys, spinning, löpning! (Sprit gör ju så mycket mer med kroppen och jag vill inte träna efter sånt intag) Mitt största problem var att försöka få i mig tillräckligt med energi innan eftersom jag sov (kors i talet) till 10.30. Men jag hann med både frukost och liten pastalunch med lax.
 
Först ett fyspass med fokus på axlar, armar, bål. Riktigt jobbigt pass och man var ju sjöblöt redan efter första varvet. Sen blev det 45 minuter spinning och sist löpning i regnet. Då vi sprang på en slinga som var 1 km, så alla kunde springa i sitt tempo och så kom man så långt man kom. Jag bytte håll lite då och då så att jag inte skulle veta om folk låg före eller efter eller hade sprungit om, så att jag skulle kunna göra det i min takt. Vi hade en sal där skor och visst ombyte fanns så mellan passen så fick man springa och byta grejer snabbt som attan för att kunna påbörja nästa. Det var alltså ett pass med tre grenar, inte tre olika pass på det sättet. Man fick ju liksom ingen direkt vila mellan.
 
 
Här har vi precis genomfört hela Triathlonet och det blev 1+6km löpning för min del. Första varvet var lite lägre tempo när alla sprang tillsammans för att kolla banan. Sen släpptes vi fria. Jag är nöjd med min insats att jag hann 6 varv själv och hade ett snitttempo på 5:20 min/km. Tyckte jag var bra gjort efter att ha gjort fys och spinning innan. Men då växer hornen mer :P Och så var det ju inte så mycket backar så det var nog det ockå. Tyckte inte att jag prang så snabbt. Kroppen känner sig iallafall nöjd och glad :D Älskart sånt där! Alla var så grymma!!!
 
Sen fick vi supersnygga tishor också! :) Det tackar vi intersport för! Nu sitter jag i soffan och är lite hög. Man borde vara lite trött men hos mig slår det ju ibland om och jag blir lite hajpad, och så är det nu. Klockan är nästan åtta så jag tror att jag ska slå på nån film och försöka komma ner i varv efter att ha ätit och så. Jag skulle kunna typ städa garderoben eller nåt sånt när jag har så mycket överskottsenergi, men då kommer jag att få jobbigt inatt så bäst att försöka tvinga ned kroppen ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0