Intervaller

Idag startade jag med löpschemat. Jag valde det rimliga som ligger närmast min nuvarandre form och det känns bra :) Annars hade jag bara känt panik och känt mig dålig.
 
Så idag var det Intervall 4x6min löpning + 10min för och efterjogg. Blev lite mer än 10 min på vägen tillbaka. Totala sträckan blev 10km. Låg på ca 5:30 i snitt intervallerna skulle jag gissa. Eftersom 5.50-6.00 är bekvämt för mig så känns det en hel del när man ska ligga lite snabbare. Och jag hatar verkligen längre intervaller. Alltså allt längre än typ 2-3 minuter, för då känns det i kroppen. Och pulsen ligger högt hela tiden. Jag hoppas att det ger mssor nu, för det är inte för att jag tycker att det är kul som jag springer intervaller! Siktade på att ligga på 88% under undervallerna. Enligt schemat ska man ligga på zon 4 under undervallerna (80-89%) Jag förstår inte hur jag ska kunna ligga lägre än det och springa snabbare än jag vanligtvis gör. Under långpasssen ska jag ligga i zon 2, det måste ju vara 60-69% och då måste jag ju typ GÅ. I vanliga distanspassen ska jag ligga i zon 3: 70-80%, också omöjligt, då får jag ju minijogga. Aja, antingen är det något fel på min puls eller så fel på schemat. Jag får ligga i mina egna zoner, alltså konstant i zon 4 på alla pass :P Men jag ska försöka springa ännu långsammare på långpassen än vad jag gör nu för att få nedn pulsen och se om jag orkar mer.
 
 
 
 
Det roligaste på hela passet var att Chrii skulle springa ikapp, han var i närheten. Trodde att han skulle hinna ikapp i början när vi värmde upp de 10 minutrarna då gick det ju rätt långsamt. Men han var visst längre bort än vi trodde. Han kom aldrig ifatt hahaha. Fatta att springa nästan en mil och hoppas på att "snart ser jag dom" och så hann han aldig. Sjukt kul! hahahaha. Stackarn..... Men det gick ju rätt snabbt i intervallerna så det kanske inte var så lätt att komma ifatt även om vi gick i två minuter där emellan. Han var duktig ändå. Och något slut när vi träffade på honom "i mål". Men då hade han nåt att kriga för iallafall :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0