Vårruset :)

 
Idag fick jag tillfället att spontant springa Vårruset. Jag visste inte ens att det var idag förrän idag haha, och sen frågade en kompis på fb om det var någpn som ville springa på en lapp som de hade till övers och ja varför inte, så jag bytte bort mina planer på långkörning på Björnön och drog tillbaka ner på stan igen. Det gjorde inte så mycket för jag fick ändå inget sällskap på långlöpningen:( Här fick jag en hel drös med sällskap. De flesta ivägen dock :P
 
 
Blev inte omsprungen en enda gång, det är ovanligt för mig på ett löplopp. Man fick kryssa mellan folk hela tiden och ibland hamnade man bakom där det gick sakta men man kunde inte komma om, det var irriterade! Men det får man räkna med. Tiden 24.27 är jag riktigt nöjd med! Trots lite trötta ben sen gårdagens HIT. Jag kände mig stark hela tiden trots hög puls. Kändes riktigt bra! :D Oklart om sträckan var riktigt 5km men jag råkade dubbelklicka på funbeat när jag skulle starta den så jag fick inte sträckan med där, men tiden fick jag med på pulsklockan så den stämmer iallafall :) Jag sprang ju i gruppen "fun run" så jag fick ingen automatisk tidtagnig.
 
 
Haha det här är ju nästan kul! Eller vad jag ska säga. Det ska bli såå kul att testa min maxpuls på testcenter och se om den jag har satt in, 208 stämmer. Men jag gjorde en jäkla insats idag iallafall. Jag sprang på 186 i SNITT under hela tiden, det är dryga 89%. Och Maxpulsen på 193 (93%) under ett bra tag. Hela 13 minuter av passet i röd zon. Jag hade mer kraft att ge, men ska jag vara ärlig så var jag lite snurrig av värmen och så så jag vågade inte trycka på så mycket mer när jag låg på 93. Jag var typ rädd att svimma. Kanske borde ha försökt ändå :P
 
 
Så får man ju alltid lite roliga grejer också. Gratis är gott! Mivi Total är jag glad för, den fick jag av en snäll kille i ett stånd. lika så juicen. De andra grejerna plus en banan och medalj fick man när man gick i mål. Mysig kväll bra kväll.! :D
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0