Vilopuls?

Haha, jag skulle kolla min vilopuls för ett par dagar sen, och då skulle man kolla direkt på morgonen. Men när jag vaknade på natten tänkte jag att jag lika gärna kunde slå på den då. Så jag slog på klockan en timme under natten, vid typ 05 och resultatet blev det här. Neurotisk tjej??! Antingen är det fel på resultatet eller så är det nästan oroväckande, hur småstressad jag verkar vara, eller smådrömmer mycket eller nåt. Ser ut som en kurva för hjärnaktivitet, det hade varit rimligare. Här kan ni se hela lite tydligare. Det är väldigt länge i Gul/grön/röd zon.

 
Iofs kändes det ungefär sådär inatt. Jag har knappt sovit alls känns det som. Bara vänt och vridit på mig. Och varit liksom stressad i hela kroppen. Minns att jag vaknade tvärt och med rätt hög puls typ en halvtimme efter att jag lagt mig. Som att jag hade drömt nåt. Det känns som att kroppen inte kunde landa alls och en inre stress. Som att jag hade druckit 3 liter Coca cola innan jag gick och la mig. Antingen är det endorfinerna som fortfarande grejade runt i kroppen efter triathlonpasset, övertrötthet eller så vet jag inte vad det var. Haha eller så var det det Xplotion powder som jag fick innan och under passet som låg kvar i kroppen och gjorde mig stark ända in på natten:P Kändes lite som när jag brukar fullmånesova men det är inte förrän typ onsdag såg jag. Kan vara så att jag känner av det nån dag för tidigt eller så är min kropp helt enkelt stressad eller trött. Jag har aldrig haft sömnproblem tidigare om man inte sover bredvid någon som snarkar eller så, men inte sömnproblem av mig självt förutom nästan endast vid fullmåne.
 
Däremot ska jag fasen göra ett par nya natt-test, och se om jag får ett annat resultat. En natt då jag har sovit som jag brukar vore ju kul att mäta. Det var ju det som var meningen första gången. Jag skulle kolla min VILOPULS. Men jag kan liksom inte urskilja vilket som skulle vara min vilopuls ur den där sörjan. Nytt försök sen! Och då ska jag även testa vilopulsen då man ska det, direkt när man vaknat och ligger kvar i sängen, gärna efter en bra natt antar jag :)
 

 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0