Stockholm Tunnel Run

I lördags var jag, Andreas och 42.200 andra löpare och sprang i tunnlarna i Stockholm. Av det höga deltagandet var det också Europas största 10km-lopp. Loppet var en invigning av de nya tunlarna, norra länken. Banan gick under marken bort mot Norrtull och vidare mot Frescati där man sprang en bit utomhus för att sedan vända tillbaka ned i tunneln tillbaka mot Värtahamnen. Loppet var en Once in a liftetime-event eftersom de ju aldrig kommer att stänga av tunlarna igen. Så kul att vara en del i den löparfesten! Här kommer några bilder:
 
 
Det var helt galet hela vägen från Andreas lägenhet bortanför blackeberg med tunnelbanan. Redan där på perrongen var det 5 stycken med gula västar. Och när vi skulle byta tunnelbana på centralen så var det liksom som en invation av gula västar. De var ÖVERALLT! Crazy!!! Inte så konstigt att vi bommade vår starttid dessutom. Det var så mycket folk (och ja vi var väl på tidsmarginalen också) Men det gick liksom inte att komma fram till vår startgrupp med startgruppen efter som blockerade hela tunneln. Men det gick ju bra att springa i den efter också :) De första bilderna är på väg till starten.
 
 
Det var olika happenings i tunneln som man sprang igenom som discobelysning och discorök, Trummorkester som dånade i hela tunneln långt innan man kom fram. (Jävlar vilken akustik). Snölandet var min favvo helt klart! :D Sen var det även en utställnig och lite annat. Vid ett ställe fick man glögg och pepparkaka.
 
 
Sjuk kul lopp och roligt att ha deltagit :D Vi sprang ju inte alls för att prestera nåt utan vi stannade och fotade på några ställen och tog det lite chill. Försökte hålla mig till lite lättare tempo för jag hostade en hel del under loppet och var inte helt kry. Försökte att hålla mig under 90% av maxpuls, Det gick, jag låg bara på 90% ett par ggr och på 92% efter uppförsbacken in i mål :P Så ändå bra gjort att vi kom in på 1:00:41. Så heeelt slött kan vi inte ha sprungit där emellan ändå. Kul lopp som sagt och bra gjort av oss båda som kunde springa! Fest på kvällen sen så det var en rolig lördag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0